بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل های مناسب برای ورزشکاران(قسمت دوم)

مکمل های مناسب برای ورزشکاران(قسمت دوم)
بتا آلانین برای جلوگیری از سوزش عضلات:
هنگامی که شما تمرینات کوتاه ورزشی را حداکثر بین 30 تا 90 ثانیه تکرار می کنید،ماهیچه ها مقدار زیادی اسید لاکتیک ترشح می کنند.
در این حالت شما در عضلاتتان احساس سوزش می کنید.
ورزشکاران هنگام تمرین از بتاآلانین،که به صورت کپسول یا پودر نوشیدنی است ،برای جلوگیری از سوختگی استفاده می کنند.

مطالعات نشان داده است که مصرف 4 هفته ای بتاآلانین در عملکرد ورزشی دوچرخه سواران و دوندگان بهبود ایجاد کرده است.

اسید های زنجیره ای شاخه دار آمینو برای حجیم کردن:  
اسید های آمینه بلوکهای ساختمان پروتئین ها هستند.
انواع اسیدهای زنجیره ای برای تولید انرژی استفاده می شود.
ورزشکاران بعد از تمرین از آمینو  به صورت قرص،ژل یا پودر نوشیدنی برای تحریک عضلات استفاده می کنند.

ورزش باعث رشد عضلانی می گردد و همچنین سبب می گردد که بافت عضلانی ماهیچه ها بزرگتر گردد.
برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل های آمینو اسید از کاهش بافت های عضله هنگام ورزش جلوگیری می کند.

شرمن می گوید اگر چه ممکن است با مصرف این مکمل ها نتایج چشم گیری حاصل نشود ولی باعث تحریک عضلات در هنگام ورزش می شود.
همچنین مصرف آمینو اسید حین ورزش مضر نیست.

پروتئین آب پنیر برای رشد عضلانی:
مانند اسیدهای آمینه زنجیره ای،بسیاری از ورزشکاران از پروتئین آب پنیر برای جلوگیری از لرزش حین تمرین و برای جلوگیری از آسیبهای عضلانی و افزایش رشد عضلات استفاده می کنند.

مصرف این پروتئین 30 دقیقه پس از ورزش باعث رشد سریع توده عضلانی بدون چربی می گردد.
تعدادی از مطالعات علمی نشان می دهد که مصرف پروتئین آب پنیر بعد از ورزش به رشد عضلات کمک کرده و آسیبهای عضلانی را کاهش می دهد.




منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Do Supplements Give Athletes an Edge?

webmd..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : مکمل ورزشی

پیشنهاد خواندنی

خواص دارویی جالب پوست درخت نارون قرمز مشاهده
خواص دارویی جالب پوست درخت نارون قرمز