بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل های مناسب برای ورزشکاران(قسمت اول)

مکمل های مناسب برای ورزشکاران(قسمت اول)
آیا شما برای رسیدن به اهداف ورزشی خود سخت تلاش می کنید؟
یک مکمل غذایی مناسب می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

مصرف مکمل ها در افراد مختلف نتایج متفاوتی دارد.
همچنین تحقیقاتی بر روی ورزشکاران آموزش دیده انجام گردید که نتایج متفاوتی ثبت شد.
اگر شما سالم هستید و هیچ مشکل قلب ،عروق،کلیه یا کبد ندارید،مکمل های ورزشی محبوب و ایمن می باشند.

کافئین برای افزایش استقامت بدنی:
کافئین به شما کمک می کند تا صبح ها بهتر از خواب بیدار شوید.
اگر شما 30 دقیقه قبل از مسابقه کافئین مصرف نمایید استقامت خود را بهبود می بخشید،همچنین کافئین برای چالش های بلند نظیر ماراتن می تواند موثر باشد.

مطالعات بارها و بارها نشان می دهد که شما با مصرف کافئین می توانید کارآیی خود را بهبود بخشید.
جانت رنکین دکتر و استاد تغذیه و ورزش در ویرجینیا می گوید:
در برخی از مطالعات کافئین به عنوان محرک افزایش سرعت در ورزشکاران استفاده می شود.
برخی دیگر از مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند درد بعد از ورزش را کاهش دهد.

شما می توانید کافئین را از نوشیدنی های انرژی زا،قرص ها،آدامس ها ژل های ورزشی و اسپری ها دریافت نمایید.
هر محصول به شما دوزهای مختلفی می دهد بنابراین قبل از استفاده برچسب محصولات را بخوانید.

به خاطر داشته باشید که نیاز روزانه کافئین بدن 400 میلی گرم در روز می باشد.
فراموش نکنید که در قهوه روزانه شما حدود 100 میلی گرم کافئین وجود دارد.
مصرف زیاد کافئین می تواند سردرد،تحریک پذیری،ناراحتی معده،کم آبی و مشکلات خواب را به وجود آورد.

کراتین برای تکرار در تمرین:
ایا شما یک قهرمان دو سرعت یا وزنه بردار قدرتی هستید؟
کراتین مونوهیدرات می تواند به شما به تکرار پذیری در ورزش های شدید کمک کند.
طبق مطالعاتی که در ورزشکاران انجام می شود،مصرف این مکمل نیز می تواند برای ورزشکاران مفید باشد.
بدن شما به طور طبیعی کراتین تولید می کند همچنین ماهیچه های شما برای تحمل ورزش های شدید احتیاج به کراتین دارد.
هنگامی که شما به انجام ورزشهای شدید بپردازید باید از کراتین استفاده کنید.
مکمل های کراتین باعث افزایش مقدار کراتین در بدن شده و شما بهتر می توانید تمرینات استقامتی انجام دهید.
شما می توانید کراتین را از گوشت گاو تهیه نمایید.
اگر شما گیاهخوارید استفاده از مکمل های کراتین توصیه می شود.

توماس شرمن شرمن دکتر واستاد فارماکولوژی و فیزیولوژی در مرکز پزشکی جورج تاون در واشنگتن می گوید:
مصرف مکمل های کراتین برای انجام تمرینات کوتاه مدت ورزشی بسیار مفید می باشد.
کارشناسان مصرف کراتین را برای افراد سالم بی ضرر می دانند.
بعضی افراد از کراتین برای عضله سازی از دوزهای بالاتر مثلا 4 وعده در روز که معادل 5 گرم می باشد استفاده می کنند و سپس دوز آن را به 2 گرم کاهش می دهند.
برخی از مطالعات نیز نشان می دهد که مصرف بیش از حد پروتئین به جای افزایش توده عضلانی،چربیها را افزایش می دهد و همچنین شواهدی وجود دارد که دوزهای بالاتر کراتین می تواند به کلیه،قلب و کبد آسیب وارد نماید.



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:


Do Supplements Give Athletes an Edge?

webmd..



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : مکمل ورزشی

پیشنهاد خواندنی

خواص دارویی جالب پوست درخت نارون قرمز مشاهده
خواص دارویی جالب پوست درخت نارون قرمز