بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین هایی که برای زنان ضروری هستند(قسمت اول)

ویتامین هایی که برای زنان ضروری هستند(قسمت اول)
این پیام را شاید قبلا هم شنیده اید که خود را با ترکیب مناسب ویتامین ها سالم نگه دارید.
شاید برای شما سوال به وجود آید که مواد مغذی را باید از طریق قرص ها یا مکمل ها به دست آوریم یا رژیم غذایی؟

بهترین راه این است که شما یک رژیم غذایی متعادل را حفظ کنیداما مصرف مکمل می تواند یک راه خوب برای پر کردن مواد مغذی که از رژیم غذایی دریافت نمی شود باشد.

آنتی اکسیدان ها:
این گروه شامل ویتامینA ،رتینول،بتاکاروتن،کاروتئوئیدها،ویتامینC و ویتامین E می باشند و نقش مهمی در برابر حفاظت سلول های شما از ذرات کوچک که بدن می سازد و به رادیکال های آزاد معروف است دارد.

آنتی اکسیدا نها ممکن است روند پیری را کاهش داده و سلامت شما را تامین کنند.
برخی از محققان بر این باورند که آنتی آکسیدانها خاصیت ضد میکروبی داشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.
آنتی اکسیدان ها شامل:
بتاکاروتن:
 بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند.
همچنین یک ماده غذایی است که به بینایی و بافت نرم پوست کمک می کند.
بتاکاروتن را در زرد آلو،طالبی،هویج،گواوا،کلم پیچ،پاپایا،کدو تنبل،فلفل قرمز،اسفناج و گوجه فرنگی یافت می شود.

ویتامینC:
شما آن را به نام اسید اسکوربیک می شناسید.
این ویتامین برای بهبود زخم مفید است و کمک می کند سلول های خون ساخته شوند.
افزایش سطح این ماده شیمیایی در مغز تولید آدرنالین می کند و باعث افزایش احساس هوشیاری و بالارفتن تمرکز می گردد.
مطالعات نشان می دهد که تحت تاثیر استرس زیاد یا افزایش سن،سطح اسید اسکوربیک بدن شما پایین می آید.
شما می توانید ویتامینC بدن خود را از کلم بروکلی،گریپ فروت،کیوی،پرتقال،فلفل،سیب زمینی،توت فرنگی و گوجه فرنگی به دست آورید.

ویتامینE:
ویتامینE به عنوان یک توکوفرول شناخته می شود.همچنین بدن شما برای سالم نگه داشتن سلول ها به آن نیاز دارد.
این ویتامین می تواند نشانه های پیری را کند نماید.
شما می توانید این ماده مغذی را از غذاهایی مانند مارگارین،روغن ذرت،روغن ماهی،فندق،کره بادام زمینی،روغن گلرنگ،دانه آفتابگردان و جوانه گندم در یافت کنید.

ویتامینB:
چند نوع از این ویتامین وجود دارد و همه آنها برای بدن مفید است.
اما سه نوع این ویتامین ها(B6،B12 و اسید فولیک) مفید مهم تر هستند.
ویتامین B6، تحت عنوان پیریدوکسین شناخته شده است این ویتامین به سالم نگه داشتن مغز کمک می کند و همچنین کمک می کند که غذا در بدن به انرژی تبدیل شود.
در صورت مصرف بیش از اندازه این ویتامین ممکن است مسموم شوید.
این ماده مغذی در ماهی،سیب زمینی،آووکادو،موز،لوبیا،غلات،گوشت،بلغور،جو دوسر و مرغ وجود دارد.
ویتامینB12 نیز برای سوخت و ساز بدن مهم است و کمک می کند تا بدن شما سلول های قرمز خون بیشتری  تولید کند.
شما می توانید آن را از پنیر،تخم مرغ،ماهی،گوشت،شیر و ماست تهیه کنید.
افراد مسن ،افرادی که کم خونی دارند و گیاه خواران باید با پزشک خو مشورت و در مورد دریافت این ویتامین مطمئن شوند.




منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Vitamins Women Need

webmd..





مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خواص دارویی جالب پوست درخت نارون قرمز مشاهده
خواص دارویی جالب پوست درخت نارون قرمز