بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط بین ویتامین D و عملکرد عضلانی: یک توصیه موثر

ارتباط بین ویتامین D و عملکرد عضلانی: یک توصیه موثر

ضعف عضلانی یکی از نشانه های کمبود شدید ویتامین D است اما تاثیر کمبود ملایم ویتامین D یا سطح ناکافی آن بر حجم و کارایی عضلات و نیز میزان خطر تحلیل عضلات همچنان نامشخص است.

در تحقیقی که اخیرا توسط یک محقق امریکایی انجام شد، شواهد موجود در مورد تاثیرات ویتامین D بر حجم و عملکرد عضلات، میزان تعادل و توازن فرد و نیز میزان تحلیل عضلانی در افراد بزرگسال مورد بررسی قرار گرفت.

در این زمینه مشخص شد که هم سطح پایه 25-هیدروکسی ویتامین D در افراد و هم میزان دوز مصرف شده مکمل های ویتامین D که توسط متخصص تجویز شده است، چه در مردان و چه در زنان بزرگسال، در عملکرد عضلانی افراد تاثیرگذار است.

براساس شواهد موجود، به نظر می رسد افراد بزرگسال با سطح 25-هیدروکسی ویتامین D سرم کمتر از 40 نانومول بر لیتر بیشتر به این نیاز دارند که با مصرف مکمل های ویتامین D عملکرد عضلانی خود را ارتقا دهند.

محدوده دوز مصرفی ویتامین D بین 800-1000 IU در روز در بسیاری از مطالعات سودمند بوده است. دوز های کمتر از این محدوده معمولا تاثیر مناسب را ندارد و در چند مطالعه مشخص شده است که دوزهای بالاتر از این محدوده ممکن است منجر به افزایش خطر تحلیل شوند.

نویسنده این مقاله نتیجه گرفته است که افراد بزرگسالی که سطح 25-هیدروکسی ویتامین D در آنها کمتر از 40 نانومول بر لیتر است اگر مکمل های ویتامین D را با دوزهای بین 800-1000 IU در روز مصرف کنند در خطر کمتری نسبت به اختلالات عضلانی مثل تحلیل و ضعف قرار خواهند داشت.


این مطالعه در ماه مارس 2017 در مجله The Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology به چاپ رسیده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Vitamin D and muscle function

The Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology, Available online 22 March 2017, In Press
...


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ویتامین دی سلامت زنان

پیشنهاد خواندنی

خواص دارویی جالب پوست درخت نارون قرمز مشاهده
خواص دارویی جالب پوست درخت نارون قرمز