بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

چند عادت غذایی مهم برای مبارزه با خستگی مزمن

چند عادت غذایی مهم برای مبارزه با خستگی مزمن

  سندرم خستگی مزمن که با علائمی چون خستگی شدید، فکر آشفته، و احساس عمومی غم و اندوه شناخته می شود، بیش از یک میلیون نفر را در امریکا تحت تاثیر قرار داده است.

اگر مشکلی در مدیریت سندرم خستگی مزمن (CFS) دارید، ممکن است نیاز باشد به رژیم غذایی خود نگاهی بیندازید.

در اینجا چند تغییر در رژیم غذایی اشاره می شود که می تواند شما را در انجام این کار کمک کند:

1-چربی های سالم مصرف کنید مثل بسیاری از بیماری های مزمن، CFS با سطوح بالاتری از التهاب ارتباط دارد. در حالی که چربی های ترانس می توانند سبب التهاب بدتر شوند، چربی های سالم می توانند به آن کمک کنند. چربی های سالم همچنین به آرامی هضم می شوند، بنابراین آنها سطح قند خون و میزان انرژی پایدار را افزایش می دهند.

منابع چربی های غیر اشباع سالم عبارتند از آجیل و روغن دانه ها، روغن زیتون، آووکادو و ماهی قزل آلا وحشی. در سمت مقابل، منابع رایج از چربی های ترانس شامل سرخ کرده های فست فود و ناگت ها، کیک های تجاری تهیه شده، کرم های غیر لبنی و پاپ کورن مایکروویوی با طعم کره می باشد.

2-خوردن بیشتر غذاهای غنی از ویتامین B مصرف غذاهایی که دارای ویتامین B12 بالا هستند مانند مرغ، تخم مرغ و ماهی و نیز آنهایی که غنی از فولات هستند مانند سبزیجات برگ سبز، کلم بروکلی و مرکبات نیز در این زمینه موثرند.

این ویتامین ها نقش مهمی در کمک به میتوکندری ها دارند - بخشی از سلول های شما که مسئول تولید انرژی مناسب هستند. یافته های موسسه علم اعصاب و فیزیولوژی نشان می دهد که دریافت کافی این ویتامین ها می تواند به کاهش علائم در افراد مبتلا به CFS کمک کند.

3-آب کافی بنوشید حتی از دست دادن خفیف آب بدن می تواند احساس خستگی و سرگیجه در شما ایجاد کند. بدون وجود آب کافی، سموم نمی توانند به درستی از طریق غدد عرق شما آزاد شوند.

همچنین بدون آب کافی خون نیز نمی تواند به طور موثر جریان یابد تا گلبول های سفید خون را به جایی که مورد نیاز هستند هدایت کند.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Diet Changes That Can Help You Fight Chronic Fatigue www.prevention.com, By Marygrace Taylor, Sep 13, 2017 https://www.prevention.com/health/a20490904/diet-changes-to-fight-chronic-fatigue/

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : خستگی مزمن

پیشنهاد خواندنی

خواص دارویی جالب پوست درخت نارون قرمز مشاهده
خواص دارویی جالب پوست درخت نارون قرمز