بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین آ شاری

اثرات فارماکولوژیک ومکانیسم اثر:

ویتامین آ یک ویتامین محلول در چربی می باشد که جهت تطبیق دید در تاریکی و تکامل بینایی، رشد، سنتز هیدروکورتیزون، حفظ کارایی سلول های اپی تلیال، عملکرد سیستم ایمنی، رشد جنینی و سایر اعمال فیزیولوژیک بدن مورد نیاز می باشد.

ویتامین آ به خوبی از راه خوراکی جذب شده و در کبد ذخیره گردیده و از طریق مدفوع و ادرار نیز دفع می گردد. ویتامین آ در روده کوچک تبدیل به رتینول گردیده و پس از جذب در کبد متابولیزه می شود و به صورت فرم گلوکورونیده در چرخه روده ای کبدی شرکت می کند.

مواردمصرف:  ویتامین آ در پیشگیری، کمک به درمان و کاهش علائم کمبود ویتامین آ، تقویت سیستم بینایی و سلامت چشم تجویز می شود. سایر موارد مصرف بررسی شده شامل تقویت سیستم ایمنی و کمک به درمان عفونت ها، سلامت پوست و کمک به درمان بیماریهای پوستی، کمک به درمان اختلالات چشمی، آنتی اکسیدان می باشد.

مواردمنع مصرف: درصورت حساسیت به ویتامین آ و یا مشتقان آن و یا هریک ازاجزا تشکیل دهنده فرمولاسیون این فرآورده ازمصرف آن خودداری نمایید. در صورت ابتلا به هایپرویتامینوز آ، سندرم جذب ناقص ( malabsorption ) از مصرف فرآورده حاوی ویتامین آ خودداری نمایید.

عوارض جانبی: عارضه جانبی مصرف مقادیر معمول ویتامین آ شامل عوارض پوستی ( درماتیت، پوسته پوسته شدن و خارش پوست ، آلوپسی ) و عوارض مخاطی ( خشکی مخاط، التهاب ملتحمه، کدورت قرنیه ) گردد. مصرف مقادیر بیش از حد مجاز و یا طولانی مدت این محصول می تواند منجر به بروز سمیت حاد گردد که علائم اولیه بروز سمیت عبارتند از : تهوع، استفراغ ،سرگیجه، سردرد و تاری دید ) و سمیت مزمن ( هایپر کالمی، خشکی پوست، درد و تغییرات استخوانی غیر قابل برگشت و افزایش فشار مایع مغزی نخاعی خواهد شد.

هشدارها و احتیاط‌های لازم: در صورت ابتلا به بیماری های کبدی و نارسایی مزمن کلیوی این فرآورد ه با احتیاط مصرف شود و پیش از مصرف با پزشک معالج مشورت گردد.

از مصرف مقادیر بیش از حد مجاز و طولانی مدت فرآورده خودداری نمایید.در صورت مصرف اتفاقی مقادیر بیش از حد توصیه شده سریعاً به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

از مصرف همزمان با سایر فرآورده های حاوی ویتامین آ، آنالوگهای ویتامین آ و داروهای رتینوئیدی ( مانند داروی آسیترتین، ایزوترتینوئین) خودداری نمایید.

مصرف همزمان با داروهایی مانند نئومایسین ،کلستیرامین ،پارافین مایع،ارلیستات ممکن است منجر به کاهش جذب ویتامین آ گردد. در صورت مصرف همزمان با داروی وارفارین و داروهای ضد بارداری پیش از مصرف با پزشک معالج مشورت نمایید.

مصرف ویتامین آ ممکن است باعث کاهش اثر واکسن سرخک گردد. مصرف دربارداری و شیردهی: در صورت بارداری و شیردهی حتماً پیش از مصرف فرآورده حاوی ویتامین آ با پزشک معالج مشورت نمایید.

مقدارمصرف دارو: مقدار و طول دوره مصرف این فرآورده توسط پزشک معالج تعیین می گردد. مقدار مصرف پیشنهادی : برای بزرگسالان، روزانه1 قرص ، همراه با غذا. نوع بسته‌بندی: قرص روکش دار ویتامین آ شاری: 3 بلیستر 10 عددی در جعبه (30 عددی) همراه با بروشور.

شرایط نگهداری: دردمای کمتراز 30 درجه سانتی گراد،دورازنورورطوبت نگهداری شود. تا زمان مصرف دارو را درون جعبه نگهداری نمایید. دورازدسترس اطفال نگهداری شود.

برند

شاری
نام محصول: ویتامین آ شاری
Vitamin A Shari
برند:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
شاری
SHARI
دسته بندی از لحاظ عملکرد: مکمل های سلامت چشم
کشور تولید کننده: ایران/تولید داخل
شرکت تامین کننده:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
مکمل شاری
تلفن شرکت: 021-88700051
وب سایت شرکت تامین کننده: Sharinutri.com
تعداد در هر بسته: 30 عدد
سایر ترکیبات: -
شکل دارویی: قرص
ویتامین آ شاری

دسته بندی از لحاظ ترکیبات اصلی

سوال خود را مطرح کنید. لطفا پیش از طرح سوال، پرسش و پاسخ های قبلی را ملاحظه فرمایید. ممکن است پرسش شما، قبلا پاسخ داده شده باشد

captcha code