بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ایونینگ پرایم رز اویل وبرنچرالز

مواد تشکیل دهنده :

دارویی : روغن گل مغربی

غیر دارویی : ژلاتین ، گلیسیرین و آب خالص

آلرژن : سویا

منبع :

دانه های گل مغربی

موارد استفاده :

روغن گل مغربی دسترسی بدن به امگا 6 گامالینولنیک اسید ( GLA ) را افزایش می دهد . GLA اولین شاخه جدا شده از اسید چرب اساسی ، لینولئیک اسید در نقطه آغازین آبشار امگا 6 است . در بدن بسیاری از افراد اولین شاخه از این آبشار به سختی ساخته می شود و این افراد دچار علائم کمبود GLA می شوند . (( نمودار شماره 1 را ملاحظه فرمائید ))

در افراد دیابتی GLA از لینولئیک اسید ساخته نمی شود و مصرف روغن گل مغربی در این افراد باعث افزایش عملکرد عصبی و جلوگیری از نورو پاتی می شود .

این روغن در PMS ، اگزمای آتوپیک ، سندروم Sjorgen و بعضی  موارد آرتریت به کار می رود .

مقدار توصیه شده :

مقدار توصیه شده برای شروع 6-3 گرم برای هر شخص باید بر اساس نتیجه گرفته شده مقدار مصرف تنظیم شود .

عوارض جانبی :

روغن گل مغربی عارضه جانبی ندارد ولی چون منبعی از گاما لینولنیک اسید ( نوعی از اسید چرب امگا 6 ) می باشد باید با میزان امگا 3 دریافتی از منابع دیگر از منابع دیگر مثل روغن بذر کتان متوازن باشد . اهالی آمریکای شمالی از روغن های گیاهی غیر اشباع امگا 6 زیاد استفاده می کنند بنابراین GLA می تواند سبب نوعی عدم توازن بشود .

احتیاط :


روغن گل مغربی مکملی با مصرف عمودی است و بخصوص مصرف آن در دوران قبل از پریود بخوبی اثر دارد .

این فرض وجود دارد که عدم تعادلی در اسیدهای چرب رخ دهد زمانی که نسبت توصیه شده 1 : 4  مصرف اسیدهای چرب رعایت شده باشد ولی امگا 3 آلفا لینولئیک اسید به این پروتکل اضافه نشود . زمانی که مواد غذائی شامل روغن های امگا 6 زیاد مصرف شوند مانند : ذرت ، کافشه ، کنجد بادام زمینی و روغن آفتاب گردان که امگا 3 ندارند ، مصرف روغن گل مغربی بدون مکمل روغن کتان توصیه نمی شود .

نسبت توصیه شده عبارت است از 1 قسمت روغن بذر کتان برای هر قسمت از گل مغربی .

افرادی که دیابت دارند نمی توانند براحتی GLA را سنتز کنند ، بنابراین تولید هر دو سری 1 و 2 از eicosanoid ها به سختی صورت می گیرد وبا اضافه کردن GLA به رژیم غذائی آنها به عنوان یک مکمل این مشکل را به حداقل می رساند.

مصرف مقدار مناسبی از GLA ریسک نوروپاتی و سایر مشکلات را به حداقل می رساند .

تداخل :

زمانی که مکمل های روغنی مصرف می شوند ، ویتامین E هم باید مصرف شود یا خطر پراکسیده شدن اسیدهای چرب غیر اشباع کاهش پیدا کند .

روغن گل مغربی ، روغن بذر کتان و ویتامین E عوامل رقیق کننده خون طبیعی هستند و کسانی که از رقیق کننده های دارویی خون و ASA استفاده می کنند در مورد مصرف این مکمل ها باید با پزشک مصرف کنند .

دیابتی هایی که از روغن گل مغربی استفاده می کنند میزان قند خونشان بهتر کنترل می شود و نیاز آنها به انسولینی تدریجاً کاهش پیدا می کند و باید نسبت به همه تغییرات توجه توجه داشته باشند تا خطر هیپوگلیسمی آنها را تهدید نکند .

موارد منع مصرف : شناخته نشده است .

توصیه های داروسازی :


روغن گل مغربی در درمان علائم قبل از پریود (‌PMS ) مصرف می شود و دارای اثرات مطلوب معنی داری در حداکثر 90 روز از مصرف کنندگان است و نیز خطرات آرتریت را کم کرده و به کنترل آن کمک می کند . در نوروپاتی دیابتی موثر بوده دارای اثر مثبت روی موها ، ناخن ها و پوست بوده و خطر سکته و حمله قلبی را به کمک کاهش چسبندگی پلاکت ها اثر روی انعقاد خون کم می کند .

ارتباط بین اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 :

جدول زیر چگونگی تبدیل شدن در اسید چرب اساسی لینولئیک اسید و لینولنیک اسید به پیش ساز سه گروه از eicosanoid ها را نشان می دهد .

هر کدام از این سه گروه تبدیل به پروستاگلاندین ها ، لوکوترین ها و ترومبوکسان های مربوط به خود می شوند . گروه 1 و 3 به صورت جفت با گروه 2 رقابت یا مقابله می کنند . خیلی از کنترل های دقیق روی متابولیسم حول توازن مناسبی از این سه گروه از eicosanoid  ها می گردند .                                                                                                          

              OMEGA 6 FAMILY                                     OMEGA 3 FAMILY



               Linoleic Acid ( 18:2)                               Alpha – Linolenic Acid ( 18:3 )


   Gamma – Linolenic Acid (18:3) (GLA)                     Stearidonic Acid (18:4)



       Dihommogama-linoleic Acid (20:3)                   Eicosatetraenoic Acid (20:4)


              Arachidonic Acid (20:4)                          Eicopentaenoic Acid (20:5) EPA


        Series 1                        Series 2                     Series 3             Docosahexaenoic

     Eicosanoids                  Eicosanoids              Eicosanoids          Acid (22:6) DHA

   Prostaglandins               Prostaglandins           Prostaglandins

     leukotrienes                  leukotrienes               leukotrienes

   thromboxanes               thromboxanes            thromboxanes   

در جدول دیده می شود که GLA اولین شاخه جدا شده از لینولئیک اسید در سمت امگا 6 است . نسبت مناسب دریافت امگا 6 لینولئیک اسید و امگا 3 لینولئیک اسید 1 : 4 است .

امگا 6 در همه انواع روغن هایی که عموماً مصرف می شوند وجود دارد در حالیکه امگا 3 در کانولا ،‌سوی و روغن بذر کتان وجود دارد .

متاسفانه این نسبت در اغلب مردم آمریکای شمالی به 1 : 20 : 10 ( به نفع امگا 6 ) نزدیکتر است . به نظر می آید این وضعیت بزرگترین عاملی است که به وضعیت سلامتی در آمریکای شمالی لطمه می زند و این به دلیل غلبه سری دوم  eicosanoid هایی است که از آراشیدونیک اسید منشاء می گیر د که اصطلاحاً به پروستاگلاندین های بد ، لوکوترین ها و ترومبوکسان ها نامیده می شوند .

در خیلی از موارد روغن گل مغربی امگا 6 زمانی استفاده می شود که overload امگا 6 از قبل در فسفولیپیدهای بافت ها وجود دارد که از آنها eicosanoid  ها ساخته می شوند . افزودن روغن بذر کتان به رژیم غذائی روش خوبی برای ایجاد توازن است که حضور Linolenic Acid لینولنیک اسید را در انتهای اسیدهای چرب فسفولیپید افزایش می دهد . روغن بذر کتان شامل 58 درصد لینولنیک اسید امگا 3 می باشد .
نام محصول: ایونینگ پرایم رز اویل وبرنچرالز
Evening Primrose Oil Webber Naturals
دسته بندی از لحاظ عملکرد: مکمل های ویژه بانوان
شرکت تامین کننده:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
کارآوران طب آسیا
تلفن شرکت: 021-88956103
وب سایت شرکت تامین کننده: www.kata-med.com
شکل دارویی: قرص
ایونینگ پرایم رز اویل وبرنچرالز

دسته بندی از لحاظ ترکیبات اصلی

سوال خود را مطرح کنید. لطفا پیش از طرح سوال، پرسش و پاسخ های قبلی را ملاحظه فرمایید. ممکن است پرسش شما، قبلا پاسخ داده شده باشد

captcha code