بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

پرگنازون هلث اید

شکل دارویی:

هر بسته محتوی 30 عدد قرص میباشد.

معرفی محصول:

 دوران بارداری یکی از حساس ترین دوران های زندگی هر مادری بوده و کیفیت تغذیه او در پیش از بارداری و حین بارداری ارتباط بسیار مستقیم و ویژه با وضعیت و کیفیت سلامت جنین او دارد . سلامت ، کیفیت و کمیت تغذیه مادر میتواند از طریق بهترشدن تغذیه جنین سبب بهبود و تقویت رشد جنین شده و از بروز اختلالات و مشکلات ناشی از کمبود مواد مغذی در جنین جلوگیری کند. در دوران بارداری نیازمندی به برخی از مواد مغذی نسبت به دوران قبل از بارداری افزایش می یابد که اگر به موازات این افزایش نیاز ، افزایش دریافت صورت نگیردکمبود برخی از مواد مغذی میتواند سبب بروز برخی از اختلالات و کاستی ها در جنین گردد ، که جبران برخی از آنها هرگز امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین توجه به وضعیت تغذیه زنان در دوران بارداری و قبل از آن یکی از مهم ترین مباحث موجود در سلامتی میباشد. به این منظور برای تامین کلیه مواد مغذی مورد نیاز افزایش یافته در این دوران مصرف مکمل های غذایی مولتی ویتامین مینرال ، ضروری به نظر میرسد.


قرص Pregnazone کمپانی Health Aid حاوی 12 نوع ویتامین و 11 نوع ماده معدنی مورد نیاز برای خانم های باردار و شیرده است. این محصول فاقد ویتامین A  بوده و  تامین کننده 100درصدنیاز روزانه مادران باردار و شیرده به اسید فولیک، آهن و روی می باشد.فواید ترکیبات آن عبارتند از :


ویتامین D :

این ویتامین در تامین سلامت استخوانی ، تنظیم رشد سلولی ، درمتابولیسم سلول و کمک به تقویت سیستم ایمنی نقش دارد.مصرف ویتامین D در طی دوران بارداری باعث استحکام استخوان های نوزاد شده علاوه بر این در کاهش احتمال دیابت دوران بارداری و تولد نوزاد زودرس نیز نقش دارد. کمبود دریافت این ویتامین در این دوران تاثیرات منفی بر روی مادر و جنین دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش وزن هنگام تولد

افزایش احتمال بروزپره اکلامسی( مسمومیت دوران بارداری)

بروز ریکتز در کودکان

ویتامین E :

ویتامین محلول در چربی که مطالعات نشان داده است کمبود این ویتامین میتواند سبب بروز استرس اکسیداتیو مانند پری-اکلامسی  و همچنین تولد نوزاد زودرس شود.

ویتامین C :

ویتامین محلول در آب با خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی ، که وظایف مهم و حیاتی را در بدن داراست. برخی از مطالعات نشان داده اند که کمبود این ویتامین میتواند سبب بروز آنمی ، تولد نوزادان با وزن کمتر از 2.5 کیلوگرم ، نوزادان نارس و در مواقع بسیار شدید می تواند سبب بروز پری – اکلامسی شود.


ویتامین B1 :

ویتامین محلول در آب ، که در شکل گیری و عملکرد سیستم عصبی ، مغز و ماهیچه بسیار مؤثر است. از آنجائیکه این ویتامین بسیار حساس میباشد، روش های ناصحیح تهیه مواد غذایی میتواند سبب از بین رفتن آن شده و علائم کمبود آن پدید آید.


ویتامین B2 :

ویتامین محلول در آب با اعمال متعدد در بدن انسان . کمبود این ویتامین در برخی از مطالعات با بروز پری – اکلامسی در دوران بارداری همراه بوده است.


ویتامین B3 :

ویتامین محلول در آب و بسیار مهم و حیاتی . استفاده از این ویتامین در دوران بارداری میتواند سبب تولید انرژی برای نوزاد شده و در افزایش رشد او نقش داشته باشد. علاوه بران در مادر سبب  بهبود عملکرد سیستم گوارشی آن میشود.


ویتامین B6 :

مصرف این ویتامین در دوران بارداری بر روی رشد و گسترش سیستم عصبی جنین نقش دارد.این ویتامین همچنین باعث بهبود حالت تهوع صبحگاهی در خانم های باردار می شود.


اسید فولیک:

یکی دیگر از اعضاء ویتامین های گروه B  می باشد که در ساخت سلول های جدید و خونسازی در بدن نقش دارد.مصرف این ویتامین حداقل یک ماه قبل از دوران بارداری و در طی سه ماهه ابتدایی بارداری باعث کاهش احتمال بروزنقص لوله عصبی جنین به میزان 50 تا 70 درصد می شود. همچنین مصرف اسیدفولیک از بروز نقص هایی همچون شکاف کام و تولد نوزاد زودرس نیزجلوگیری می کند. مصرف این ویتامین از بروز کم خونی در مادر پیشگیری می کند.


ویتامین B12 :

ویتامین B12 برای حفظ سلامت سلول‌های عصبی و خونی لازم است. زنان پیش از باردارشدن علاوه بر اسید فولیک به ویتامین B12 نیز نیاز دارند تا خطر نقائص وخیم هنگام تولد در مغز و نخاع کاهش یابد در واقع کمبود ویتامین B12  - مستقل از کمبود اسید فولیک، - یک عامل خطر‌ساز برای نقائص لوله عصبی جنین است.


Biotin :

کمبود این ویتامین محلول در آب در 50% بارداری ها دیده میشود. کمبود این ویتامین با افزایش ریسک نوزاد مرده همراه خواهد بود.


اسید پانتوتنیک :

این ویتامین محلول در آب سبب بهبود و گسترش رشد جنین و پیشگیری از بروز کم خونی در مادر میگردد.


ویتامین K :

بخشی از این ویتامین به طور طبیعی در روده بزرگ توسط باکتری های فلور میکروبی تولید میشود و مابقی نیاز به این ویتامین هم از طریق مواد غذایی تامین میگردد.از آنجائیکه نقش عمده این ویتامین در فرآیند انعقاد خون میباشدو همچنین به دلیل عدم بلوغ کامل فلورمیکروبی در نوزادان این ویتامین در داخل بدن آنها تولید نمیشود، کمبود آن میتواند سبب بروز خون ریزی شدید در نوزادان گردد.


کلسیم:

نیاز به دریافت کلسیم در دوره بارداری افزایش می‌یابد. دریافت ناکافی کلسیم سبب برداشت کلسیم از استخوان های مادر میشود. گرچه بدین ترتیب نیاز جنین تامین می‌گردد، ولی این امر  سبب پوک شدن استخوان های زن باردار خواهد شد.


آهن:

یکی از عناصر معدنی ضروری که کمبود ان در دوران بارداری شایع است. از آنجائیکه در دوران بارداری حجم خون مادر،جفت و جنین افزایش می یابد، به موازات آن افزایش نیاز به دریافت اهن نیز وجود دارد. کمبود آن سبب بروز کم خونی شده و حتی ممکن است منجر به نقایص سیستم عصبی هم در حالات شدید بگردد. مکمل یاری با اهن از پایان ماه چهارم بارداری تا سه ماه پس از زایمان توصیه میشود. اما در مادرانی که قبل از بارداری مبتلا به کم خونی بوده اند مکمل یاری با آهن را باید قبل از بارداری شروع کرده و تمام طول بارداری و 4 ماه پس از زایمان هم مصرف کنند.


منیزیم :

منیزیم علاوه بر اینکه در ساختمان استخوان ها و دندان مشارکت می‌کند، در فعال کردن بیش از 300 آنزیم بویژه انواعی که در ذخیره و رها کردن انرژی دخالت دارند هم نقش عمده ای دارد. منیزیم از یون های درون سلولی است که در مقابل کلسیم (به عنوان یک یون خارج سلولی) در انتقال تحریکات عصبی و انقباض عضلانی نقش ایفا میکند بطوریکه کلسیم برای انقباض عضلات و منیزیم برای حالت آرامش عضلات، ضروری هستند. به این ترتیب کمبود منیزیم می‌تواند موجب اسپاسم عضلانی و اختلال در عملکرد اعصاب گردد. این عنصر برای تشکیل DNA و RNA و عملکرد مناسب آنها و همچنین برای ترشح هورمون پاراتیروئید، انعقاد خون، و تشکیل ویتامین D ضروری است. بنابر این اثر کمبود احتمالی منیزیم در مادر و جنین بسیار خطرناک خواهد بود.

ید :


عملکرد اصلی این عنصر در بدن، شرکت در ساختمان هورمون های تیروئیدی است. در دوران بارداری حتی کمبود خفیف ید میتواند سبب نقائص برگشت ناپذیری در جنین شود. بیماری کرتینیسم بیماریی است که در این حالت ایجاد می‌شود و باعث نقص تکامل عضلانی و استخوانی و عقب ماندگی ذهنی نوزاد می گردد.

روی:

این فلز اعمال متعددی در بدن دارد و ازجمله در ساختمان بسیاری از آنزیم ها و سنتز DNA و RNA و در نتیجه سنتز پروتئینها شرکت دارد. بدین ترتیب در رشد و تکامل جنینی و پاسخ های ایمنی نقش مهمی دارد.

مس :

این عنصر جهت رشد و نمو طبیعی جنین ضروریست .کمبوددریافت مس در دوران بارداری باعث کاهش وزن طبیعی هنگام تولد، ضعف عضلانی و بروز مشکلات عصبی می شود.

سلنیوم:

یک عنصر معدنی ضروریست که در دوران بارداری بواسطه هورمون هایی که از جفت ترشح می شود میزان آن در بدن مادر کاهش یافته و نیاز به این ماده افزایش می یابد.مصرف سلنیوم می تواند از بروز پره اکلامسی(مسمومیت دوران بارداری) نیز جلوگیری کند.

کروم :

این عنصر ضروری از طریق کنترل و تنظیم قند خون از بروز دیابت یا تشدید ان در دوران بارداری پیشگیری میکند. علاوه بر آن برای پیشرفت و گسترش رشد جنین هم ضروری است. اغلب زنان باردار با احتمال خطر کمبود کروم مواجه هستند.

روتین:

یک نوع آنتی اکسیدان است که در دوران بارداری جهت کمک به درمان هوموروئید و واریس می تواند موثر باشد.

اینوزیتول :

در برخی از تحقیقات انجام شده ، دیده شده است که کمبود این شبه ویتامین در دوران بارداری میتواند سبب بروزنقص لوله عصبی در جنین شود. البته مکانیسم اثر آن به طور دقیق مشخص نیست.

کولین:

شبه ویتامین B است . کولین مورد نیاز جنین از طریق جفت به جنین منتقل می شود. در دوران شیرخوارگی نیز این نیاز از طریق شیر مادر تامین می شود. از آنجائی که این دو عمل ذخیره کولین مادر را تخلیه می کند نیاز به مصرف کولین در رژیم غذایی زنان باردار و شیرده بیش از سایر زمان هاست. کولین در ترمیم غشای سلولی،عملکرد صحیح مغزی و عملکرد صحیح سیستم قلبی- عروقی نقش دارد.دریافت مقادیر کافی از کولین در دوران بارداری می تواند روی رشد مغزی و عملکرد شناختی جنین تاثیر داشته باشد.اگر در دوران بارداری مادر، به رژیم غذایی او کولین اضافه شود، قدرت حافظه جنین در حال رشد را برای مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد .

مقدار و نحوه مصرف:

روزانه یک عدد قرص همراه با غذا مصرف شود. (این مکمل باید با معده پر مصرف شود)

موارد احتیاط:

این فرآورده حاوی آهن است ، در صورتیکه به میزان زیاد خورده شود، میتواند برای کودکان مضر باشد.

مزایای محصول:

فاقد ویتامین A

حاوی کولین (موثر در رشد مغزی وشناختی جنین و کمک به بهبود حافظه )

تامین کننده مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری و شیردهی

مناسب برای گیاهخواران

مناسب برای بیماران مبتلا به عدم تحمل به لاکتوز ، سلیاک  و پرفشاری خون

فاقد هرگونه رنگ مصنوعی ، طعم دهنده و نگه دارنده

برند

هلث اید
نام محصول: پرگنازون هلث اید
Pregnazone Health Aid
برند:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
هلث اید
HEALTH AID
دسته بندی از لحاظ عملکرد: مولتی ویتامین بزرگسالان مکمل های ویژه بانوان
کشور تولید کننده: انگلستان
شرکت تامین کننده:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
نیک اختر آریا
تلفن شرکت: 021-88889024
وب سایت شرکت تامین کننده: www.nikakhtararia.com
شکل دارویی: قرص

سوال خود را مطرح کنید. لطفا پیش از طرح سوال، پرسش و پاسخ های قبلی را ملاحظه فرمایید. ممکن است پرسش شما، قبلا پاسخ داده شده باشد

captcha code