بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

نوتری کل نوتری سنتری

پوکی استخوان یک اختلال اسکلتی است که بیشتر در دوران کهنسالی بروز می‌کند و ویژگی بارز آن کاهش توده استخوانی و به تبع آن کاهش استحکام استخوان بوده و فرد را در معرض خطر شکستگی قرار می‌دهد.  بیشترین میزان شکستگی در مهره‌ها، سپس در لگن و بعد در سایر استخوان‎ها رخ می‎دهد. از مهم ترین عوامل غیر قابل کنترل در افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان می‌توان به افزایش سن (در مردان و زنان)، جنسیت مونث، کمبود استروژن پس از یائسگی که باعث کاهش حجم مواد معدنی در استخوان می‌شود، اشاره کرد.

البته در مردان کاهش سطح تستوسترون منجر به پوکی استخوان می‌شود. در حالی که پوکی استخوان در همه نژادهای بشری رخ می‌دهد اروپایی‌ها و آسیایی‌ها در ابتلا به پوکی استخوان مستعدترند.

عواملی نظیر: بالا رفتن سن (با بالا رفتن سن، تخریب بافت استخوانی بیش از ساخت آن می‌شود)، دوران یائسگی زنان (در این دوران استروژن بسیار در بدن زنان کم می‌شود و کمبود استروژن باعث کاهش حجم مواد معدنی در استخوان می‌شود)، کاهش سطح تستوسترون در مردان، کمبود مواد معدنی مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین دی، کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی، مصرف الکل و استعمال دخانیات، کم تحرکی (باعث عدم فعالیت سلول‎های استخوان ساز شده و استخوان خواری را افزایش می‎دهد)، کمبود وزن بیش از حد (به دلیل کاهش میزان پروتئین کل بدن)، برخی از بیماری‌ها (مثل پرکاری تیروئید و دیابت) و مصرف برخی داروها (مثل کورتن و لووتیروکسین) باعث پوکی استخوان می‌گردند.


آیا کمبود کلسیم یک مشکل جدی است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد کمبود کلسیم و ویتامین D در زنان کشور نسبت به مردان بیشتر است. بر اساس گزارشی از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق بررسی‌های که به وسیله این دفتر در خصوص کمبود ریزمغذی‌ها در نواحی مختلف کشور انجام پذیرفته مشخص شده است که ساکنین شهرهایی مانند تهران که سطح بالای آلودگی هوا مانع از رسیدن نور مناسب خورشید به سطح بدن می‌شود، از کمبود کلسیم و ویتامین D بیشتری رنج می‎برند.


ترکیبات:
•    کلسیم: جهت حفظ سلامت و استحکام استخوان‎ها و دندان‎ها و در جهت پیشگیری از پوکی استخوان ضروری می‌باشد. این ماده معدنی برای عملکرد صحیح سیستم‎های قلبی- عروقی و عصبی لازم است و برای کاهش اضطراب، بی‎قراری و حالات عصبی مفید است.


•    ویتامین D: جهت حفظ تعادل سطح کلسیم و فسفر خون ضروری بوده و باعث جذب بهتر کلسیم می‌گردد. همچنین برای پیشگیری و کمک به درمان نرمی استخوان مفید می‎باشد.


موارد اثر:
•    حفظ سلامت استخوان و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها
•    پیشگیری از پوکی استخوان
•    عملکرد صحیح سیستم‎های قلبی- عروقی و عصبی
•    کاهش اضطراب، بی‎قراری و حالات عصبی
•    حفظ تعادل سطح کلسیم و فسفر خون
•    پیشگیری و کمک به درمان راشیتیسم (نرمی استخوان)
•    جذب بهتر کلسیم


مقدار مصرف:

روزی 2 تا 3 بار، هر بار 1 عدد با رعایت چند ساعت فاصله از سایر داروها یا طبق دستور پزشک


احتیاط:

دور از دسترس کودکان نگهداری شود. در صورت بارداری، شیردهی و یا مصرف‎ هر گونه دارو قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.


شرایط نگهداری:

 در جای خشک و خنک دور از نور و رطوبت در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

مدت انقضاء: 36 ماه
کد بهداشتی: 3626722250795422


برند

نوتری سنتری
نام محصول: نوتری کل نوتری سنتری
Nutri Cal Nutri Century
برند:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
نوتری سنتری
nutri century
دسته بندی از لحاظ عملکرد: مکمل های مفاصل و استخوان
کشور تولید کننده: کانادا
شرکت تامین کننده:
برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
لیوار
تلفن شرکت: ۰۲۱-۸۴۰۹۶
وب سایت شرکت تامین کننده: http://livar.net/
تعداد در هر بسته: 60 عدد
سایر ترکیبات: ویتامینD3
شکل دارویی: قرص
نوتری کل نوتری سنتری

دسته بندی از لحاظ ترکیبات اصلی

سوال خود را مطرح کنید. لطفا پیش از طرح سوال، پرسش و پاسخ های قبلی را ملاحظه فرمایید. ممکن است پرسش شما، قبلا پاسخ داده شده باشد

captcha code
فرهاد
دختر 11 ساله ام دچار کمبود ویتامین D3 میباشد،آیا میزان D3 موجود در قرص نوتری کل برای مصرفش کافیست یا توصیه میکنید که آمپول آن را مصرف کند؟
E E