بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

بررسی رغبت عمومی به مصرف گیاهان طب سنتی چینی

بررسی رغبت عمومی به مصرف گیاهان طب سنتی چینی

ناباروری زنان و نرخ کم تولید مثل در آنها یک نگرانی بسیار مهم در سلامت عمومی جوامع است که می تواند پی آمد های اجتماعی، روانشناختی و اقتصادی زیادی داشته باشد.

امروزه بسیاری از زنان نابارور به دنبال درمان این مشکل با استفاده از روشهای درمانی جایگزین، مکمل و یا سنتی هستند. در این زمینه استفاده از داروهای گیاهی جایگاه بسیار خاصی دارد.

در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان تایوانی انجام شد، پرکاربردترین محصولات گیاهی چینی استفاده شده برای درمان ناباروری در زنان مورد مطالعه و شناسایی قرار گرفت.

در این تحقیق استفاده از طب سنتی چینی و نیز محصولات گیاهی چینی توسط 1 میلیون زن نابارور که در یک موسسه ثبت نام کرده بودند ارزیابی شد.

در بین این زنان در مجموع 8766 نفر به عنوان نابارور تشخیص داده شده و آزمایش شدند. در بین آنها، 8430 نفر (حدود 96 درصد) علاوه بر ویزیت شدن توسط یک متخصص زنان، از طب سنتی چینی هم برای درمان خود استفاده کرده بودند.

همچنین بررسی های این گروه نشان داد که زنان ناباروری که بیشتر در معرض خطر بودند (خطراتی همچون اندومتریوز، فیبروئید رحم یا چرخه قاعدگی نامنظم) بیشتر از بقیه از طب سنتی چینی استفاده می کردند.

بیشترین فرمولاسیون گیاهی و نیز داروی گیاهی منفرد استفاده شده در بین این جمعیت، به ترتیب، فرمولاسیون Dang-Gui-Sha-Yao-San (17/25 درصد) و داروی گیاهی Semen Cuscutae (27/40 درصد) بودند.

علاوه بر این مشخص شد استفاده از تلفیق فرمولاسیون های مختلف یا داروهای گیاهی مختلف برای درمان ناباروری زنان نیز در بین این جمعیت مرسوم است. مثلا 6/31 درصد از افراد بررسی شده از تلفیق Semen Cuscutae و Leonurus japonicas برای درمان ناباروری استفاده کرده بودند.

نتایج این تحقیق نشان داد استفاده از درمان های گیاهی و طب سنتی جایگاه ویژه ای برای حل مشکلات ناباروری در زنان دارد.

این مطالعه در سال 2016 در مجله Medicine (Baltimore) به چاپ رسید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Chinese Herbal Products for Female Infertility in Taiwan

Medicine (Baltimore). 2016 Mar; 95(11): e3075..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________





بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد