بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

افزایش کارایی و کاهش عوارض جانبی دیازپام با تلفیق عصاره کاوا

افزایش کارایی و کاهش عوارض جانبی دیازپام با تلفیق عصاره کاوا
محققان مصری نشان دادند اضافه کردن عصاره کاوا به عنوان درمان تلفیقی به دیازپام می تواند باعث کاهش عوارض جانبی دیازپام شده و کارایی آن را بهبود ببخشد.

همانطور که می دانید استفاده بلند مدت از داروهای ضدتشنج یا آرام بخش می تواند عوارض جانبی ناخاسته ای برای مصرف کننده ایجاد کند. بنابراین محققان در تلاشند تا با استفاده از ابداع روش های تلفیقی، ایمنی و کارایی این نوع داروها را افزایش دهند.

در مطالعه ای که توسط دانشمندان مصری انجام شد، اثرات ضدتشنج عصاره گیاه کاوا به تنهایی یا تلفیق آن با یک داروی ضدتشنج سنتزی (دیازپام) مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج بررسی هایی این گروه نشان داد عصاره کاوا می تواند آستانه تشنج حداکثری و کارایی ضدتشنجی دیازپام را افزایش دهد. علاوه بر این مشخص شد، با تلفیق کاوا، برخی از عوارض جانبی دیازپام که عملکرد کبد را تحت تاثیر قرار می داد نیز از بین رفت.

این نتایج نشان داد عصاره کاوا می تواند به عنوان یک درمان تلفیقی در کنار دیازپام استفاده شده و باعث افزایش کارایی و کاهش عوارض جانبی آن شود. با تحقیقات بیشتر بر روی این موضوع می توان آن را به عنوان تجویزی بالینی برای جلوگیری از تشنج بکار برد.

این مطالعه در سال 2014 در مجله Journal of Advanced Research به چاپ رسید.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Enhanced efficacy and reduced side effects of diazepam by kava combination

Journal of Advanced Research, Volume 5, Issue 5, September 2014, Pages 587-594..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، کاوا، دیازپام، تشنج، آرام بخش، عملکرد کبد، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد