بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارزیابی محتوای ویتامین D، ویتامین A و کروم در مکمل های مولتی ویتامین/مواد معدنی تجاری

ارزیابی محتوای ویتامین D، ویتامین A و کروم در مکمل های مولتی ویتامین/مواد معدنی تجاری

مکمل های مولتی ویتامین/مواد معدنی بزرگسالان با 30 درصد مصرف، پرمصرف ترین مکمل های غذایی گزارش شده در امریکا هستند.

اندازه گیری محتوای ریزمغذی مکمل های مولتی ویتامین بسیار اهمیت دارد. در حالی که برخی از آنها دارای سطح ریزمغذی اشاره شده در برچسب آنها هستند اما برخی دیگر از ریزمغذی ها دارای سطوح نسبتا بالاتری هستند.

پایگاه اطلاعاتی ریزمغذی های مکمل های غذایی (DSID) محتوای ریزمغذی تمام مکمل ها از جمله مولتی ویتامین ها را گزارش می کند. روش های استفاده شده توسط آنها ارزیابی های دقیق تری نسبت به آنچه بر روی برچسب این مکمل ها نوشته شده ارائه می کند. همچنین بررسی های دیگری نیز انجام می شود تا مشخص شود که آیا اطلاعات موجود بر روی برچسب و کیفیت مولتی ویتامین ها با گذشت زمان تغییر می کند یا خیر.


تحقیقات جدید نشان داد، با توجه به پیشرفت های تجزیه ای اخیر در زمینه اندازه گیری ویتامین D، ویتامین A (بتاکاروتن و رتینول) و کروم، برای اولین بار داده های اطمینان بخشی در مورد محتوای این ریزمغذی ها در مکمل های مولتی ویتامین بزرگسالان بدست آمده است.

این ارزیابی ها بر روی محصولاتی که حاوی 15 تا 2000 IU ویتامین D در هر بار مصرف بودند (براساس برچسب) نشان داد که محتوای ویتامین D  این محصولات از 20 تا 45 درصد بالاتر از مقدار گزارش شده در برچسب است.

همچنین محصولاتی که حاوی 1000 تا 20000 IU ویتامین A در هر بار مصرف بودند (براساس برچسب) از 5/8 تا 49 درصد بالاتر از مقدار گزارش شده در برچسب ویتامین A ارائه کردند. مولتی ویتامین هایی که حاوی کروم بودند نیز به مقدار 10 تا 29 درصد بیش از برچسب می توانستند کروم ارائه کنند.

براساس نتایج بدست آمده اکثر این ریزمغذی های دارای محتوایی بیش از مقدار اشاره شده در برچسب هستند. با توجه به اینکه اکثر افراد این مکمل های مولتی ویتامین را به مدت یک یا چند سال مصرف می کنند، تحویل بیش از اندازه مجاز یک ریزمغذی خاص در بدن این افراد ممکن است خطراتی برای آنها داشته باشد. بنابراین ارزیابی دقیق مقدار ریزمغذی ها و میزان دقیق تحویل آنها در مکمل های مولتی ویتامین یکی از موضوعات به روزی است که اهمیت زیادی داشته و نیاز به مطالعه دارد.

این مطالعه به تازگی در مجله  The FASEB Journal به چاپ رسید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Analytically predicted estimates for vitamin D, vitamin A and chromium content in adult multivitamin/mineral products (MVMs) for the Dietary Supplement Ingredient Database (DSID)




مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد