بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

دیدگاههای مصرف کنندگان در مورد نقش مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی

دیدگاههای مصرف کنندگان در مورد نقش مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی
سازمان بازرسی غذایی امریکا یافته است که مصرف بسیاری از ریزمغذی ها در مقادیر کمتر از مقدار توصیه شده آنها انجام می شود. اکثر افراد برزگسال در امریکا از مکمل های مولتی ویتامین و سایر مکمل های غذایی برای بهبود ریزمغذی مصرفی خود و رفع این معضل استفاده می کنند.

به نظر می رسد برخی از سیاست گذاران و متخصصان سلامت برای توصیه مصرف روتین مکمل های غذایی برای پر کردن خلا کمبود ریزمغذی ها بی میل نیستند. آنها نگران این موضوع  هستند که مردم به مکمل های غذایی به عنوان یک جانشین برای مواد غذایی برای بهبود وضعیت تغذیه ای خود نگاه کنند که این قضیه ممکن است منجر به مصرف بیش از حد برخی ریزمغذی ها شود.

بنابراین دیدگاه مردم در مورد مصرف مکمل های غذایی یک موضوع بسیار مهم است که نیاز به مطالعه و بررسی دارد.

در مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد، دانشمندان تمایلات و دیدگاههای افراد در مورد مصرف مکمل های غذایی را مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه بر روی 2159 مصرف کننده انجام شد و دیدگاه آنها در مورد مصرف مکمل های مولتی ویتامین، مکمل های کلسیم، مکمل های ویتامین D و سایر مکمل ها در بهبود رژیم غذایی مصرفی ارزیابی شد.

حدود 90 درصد افراد بررسی شده این دیدگاه را داشتند که مصرف مولتی ویتامین ها و مکمل های کلسیم یا ویتامین D می توانند به وضعیت ریزمغذی بدن در زمانی که این ریزمغذی ها از غذا تامین نمی شوند کمک کنند.

همچنین 80 درصد افراد نیز موافق بودند که مکمل های غذایی نباید جایگزین رژیم غذایی سالم و عادت های زندگی شوند.

82 درصد از مصرف کنندگان نیز اعتقاد داشتند افرادی که دوز بالایی از یک ریزمغذی تنها را به عنوان مکمل مصرف می کنند حتما باید این قضیه را با متخصص در میان بگذارند.

این آمار نشان می دهد که اکثر مصرف کنندگان اعتقاد دارند که مکمل های غذایی می توانند برای پر کردن خلا کمبود ریزمغذی ها مصرف شوند ولی نباید جایگزین مواد غذایی روزانه و عادت های غذایی باشند.

بر این اساس اکثر افراد مصرف کننده مکمل های غذایی دانش لازم در مورد مصرف آنها را دارند اما افزایش بیشتر آگاهی افراد در این زمینه هنوز می تواند برای خود افراد و نیز سیاست گذاران سودمند باشد.

نتایج این تحقیق در مجله Nutrition Journal به چاپ رسید.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Consumer attitudes about the role of multivitamins and other dietary supplements: report of a survey

Nutrition Journal, 2015, 14, 66...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، مکمل های ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد