بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

باید ساعت بدنمان را دوباره تنظیم کنیم

باید ساعت بدنمان را دوباره تنظیم کنیم

امروزه همه می دانند که نوع غذا و میزان غذایی که انتخاب می کنید بزرگترین تاثیر را روی سلامتی شما دارند.
واقعیت این است که تنها شما نیستید که دیر غذا می خورید. هرچه زندگی ما سخت تر و نامنظم تر باشد، الگوی صرف وعده های غذایی نیز تغییر می کند. در مقایسه با سی سال قبل وعده های غذایی بیشتری حذف شده یا در حین حرکت و یا دیر وقت صرف شده اند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهند این امر با خطر ابتلا به بیماری های قلبی، افزایش وزن و فشار خون در ارتباط است.

هرچند مکانیسم های زیربنایی در بدن ما کاملا روشن نیستند اما شواهد نشان می دهند که الگوهای غذا خوردن ناجور یا غیرمعمول، شیفت های کاری شبانه و ... می تواند ساعت درونی ما را مختل کند که به نوبه ی خود در هضم و اشتهای ما تغییر ایجاد می کند.
زمانی که ما به طور نامنظم غذا می خوریم یا از وعده های غذایی صرف نظر می کنیم تمایل به انتخاب غذاهای بد بداریم، زیرا گرسنه ایم و غذاهای با سلامت کمتر یا مقادیر بیشتر را انتخاب می کنیم. بنابر این هر زمانی که قصد خوردن دارید برچسب های غذایی که میخرید را چک کنید و از سلامت آن ها اطمینان حاصل نمایید.
از سوی دیگر نکته قابل توجه این است که بسیاری از افرادی که نگران عادات بدغذایی خود هستند، به جای اصلاح عادات تغذیه ای خود، به سمت مصرف قرص های مولتی ویتامین و تقویتی گرایش پیدا می کنند. این درحالی است که مهمترین فاکتور در مصرف این فراورده ها این است که به صورت علمی و هوشمندانه مصرف شوند.
نوع مولتی ویتامینی که افراد مصرف می کنند باید با وضعیت سلامت ایشان تطبیق داشته باشد. خصوصا اینکه برای جنس و سن آن ها مناسب باشد و نوع و میزان ترکیبات آن بر اساس کمبودهای تغذیه ای ایشان انتخاب شده باشد.
همچنین لازم است که مولتی ویتامین ها را از امکان مطمئن و تحت نظارت تهیه کنید. عدم توجه به بروشور و برچسب های مکمل های غذایی و قرص های مولتی ویتامین و تقویتی، می تواند عوارض متعددی به دنبال داشته باشد.

بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد