بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با اکیناسه و خواص دارویی آن

آشنایی با اکیناسه و خواص دارویی آن

اکیناسه (Echinacea) یک گیاه دارویی است که در منطق شرقی کوههای راکی در امریکا یافت می شود. این گیاه در غرب آمریکا و همچنین در کانادا و اروپا نیز می روید. اکیناسه که به نام های دیگری همچون مخروط سانان بنفش (purple coneflowers) یا مخروط سانان آمریکایی (American coneflower.) نیز شناخته می شود دارای 9 گونه متفاوت است.

قسمت های مختلف این گیاه شامل برگ های آن، گل های آن و نیز ریشه آن به عنوان داروی گیاهی استفاده شده است.

اکیناسه در ابتدا توسط قبایل قدیمی هندی به عنوان یک گیاه دارویی استفاده شد. بعدها، سایر مهاجران امریکایی از هندی ها پیروی کرده و شروع به استفاده از اکیناسه برای اهداف دارویی مختلف کردند.

در یک بازه زمانی مشخص، بین سالهای 1916-1950، اکیناسه دارای یک جایگاه رسمی در امریکا شده بود چرا که در لیست فرمول بندی ملی امریکا قرار داده شده بود. اما با کشف آنتی بیوتیک ها استفاده از اکیناسه در امریکا با کاهش چشمگیری مواجه شد. اما امروزه مردم مجددا به اکیناسه روی خوش نشان داده اند زیرا که مشخص شده است آنتی بیوتیک ها رفتار مناسبی در برابر اختلالات مختلف مشابه آنچه در مقابل باکتری های دارند را نمی توانند ارائه کنند.

امروزه مشخص شده است این گیاه دارای خواص دارویی متعددی بوده و در کشورهای مختلف از آن برای درمان اختلالاتی همچون سرماخوردگی عمومی، سرفه، برونشیت، عفونت های تنفسی فوقانی و برخی از شرایط التهابی استفاده می شود.

این گیاه امروز در داروخانه ها، فروشگاههای سلامت و حتی در سوپرمارکت ها به شکل هایی همچون دارو، چای، عصاره مایع، گیاه خشک شده و یا بصورت کپسول و قرص یافت می شود.

اعتقاد بر این است که اکیناسه دارای ترکیبات فعال پیچیده ای است که برخی از آنها فعالیت ضدمیکروبی داشته و برخی دیگر بر روی سیستم ایمنی بدن موثر هستند. اکیناسه دارای ترکیباتی همچون فنول ها، آلکیل آمیدها، پلی ساکاریدها، گلیکوپروتئین ها و مشتقات کافئیک اسید در ساختار خود است.

با وجود مقبولیت عمومی این گیاه، هنوز تحقیقات علمی بویژه آزمایشهای بالینی بر روی خواص این گیاه بسیار کم می باشد و محققان هنوز به دنبال شواهد علمی بیشتری برای اثربخشی محصولات دارویی این گیاه هستند.





منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:


Use of echinacea in medicine

Biochemical Pharmacology, Volume 60, Issue 2, 15 July 2000, Pages 155-158
...



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد