بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

شیوع استفاده از مولتی ویتامین ها و مکمل های گیاهی در بین بیماران سرطانی

شیوع استفاده از مولتی ویتامین ها و مکمل های گیاهی در بین بیماران سرطانی
استفاده از داروها و روش های درمانی کامل کننده یا جایگزین از جمله مکمل های گیاهی و مکمل های مولتی ویتامین برای درمان اختلالات مختلف در سرتاسر دنیا بسیار شایع شده است.

استفاده از این روش های درمانی تکمیلی در بین بیماران سرطانی بیش از سایر بیماران رواج دارد. اما مطالعات سیستماتیک کمی در مورد مطالعه این موضوع انجام شده است.

در مطالعه ای که در سال 2011 به چاپ رسید، شیوع استفاده از مولتی ویتامین ها و مکمل های گیاهی در بین بیماران سرطانی در کشور امریکا مورد ارزیابی قرار گرفت و خصوصیات افرادی که این مکمل ها را مصرف کردند با افرادی که از آنها سود نجستند مورد مقایسه قرار گرفت.

در این مطالعه بررسی ها بر روی 998 فردی که از سرطان سینه جان سالم به در برده بودند انجام گرفت.

نتایج مطالعه نشان داد که در مجموع 2/68 درصد افراد یا از مکمل های گیاهی یا از مکمل های مولتی ویتامین و یا از هر دوی این مکمل ها استفاده کرده اند.

سه مورد از مکمل های گیاهی که بیش از سایرین استفاده شده بود شامل مکمل های سیر (2/21 درصد)، جینکوبیلوبا (12 درصد) و اکیناسه (4/9 درصد) بودند. همچنین بررسی های دقیق تر نشان داد که مصرف مکمل های گیاهی در بین افرادی که 1-3 بار در هفته الکل مصرف می کردند بیشتر بود.

علاوه بر این، مشخص شد که مصرف مکمل های مولتی ویتامین در بین زنان چاق و زنانی که دخانیات مصرف می کردند بسیار کمتر بوده است.

نتایج این تحقیق در مجله BMC Complementary and Alternative Medicine به چاپ رسید.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


Use of multivitamins, folic acid and herbal supplements among breast cancer survivors: the black women's health study

Complementary Medicine Research (ISCMR), 11:30, Published: 15 April, 2011...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، مکمل های گیاهی، بیماران سرطانی، سرطان سینه، ریزمغذی، جینکوبیلوبا، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد