بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین D، استخوان ها و عضلات: نتایج گردهمایی متخصصان بین المللی ویتامین D

ویتامین D، استخوان ها و عضلات: نتایج گردهمایی متخصصان بین المللی ویتامین D
شواهد موجود در ارتباط با تاثیر و دوزبندی ویتامین D در پیشگیری از زوال و شکستگی، با استفاده یا بدون استفاده از کلسیم، همچنان با عدم قطعیت مورد پذیرش جامعه متخصصان است.

متخصصان بین المللی ویتامین D پروفسور روبین دالی، پروفسور داگلاس کیل و پروفسور کری ساندرس در یک میزگرد به ریاست پروفسور گوستاو دوکو در نخستین کنفرانس استرالیایی در مورد کم ماهیچگی و شکنندگی در نوامبر 2016 در ملبورن استرالیا شرکت کردند تا تحلیلی در مورد شواهد موجود در ارتباط با ویتامین D داشته و نظر خود را در تاثیر مکمل های ویتامین D بر روی سه قضیه که بصورت فرضیه است بیان کنند.

ماحصل گردهمایی این متخصصان صاحب نام در مورد تاثیر ویتامین D بر سلامت استخوان ها و عضلات نتیجه گیری های زیر بود:

1-مقدار غلظت هدف 25-هیدروکسی ویتامین D در سرم باید 50 تا 60  نانومول بر لیتر در طول سال باشد و حد بالای محافظه کارانه آن باید کمتر از 100 نانومول بر لیتر باشد.

2-تغییر غلظت های 25-هیدروکسی ویتامین D در سرم با هر دوز مشخص برای هر فرد بسیار متغیر و منحصر به فرد است.

3-فاصله دوزبندی ویتامین D باید کمتر از 2 ماه باشد تا بتواند یک مزیت پیوسته و پایدار ایجاد کند.

4-یک دوز استفاده شده مشخص از ویتامین D می تواند سطح آن را به سرعت به مقدار هدف برساند اما هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان دهد چنین اتفاقی می تواند تاثیر مثبتی بر پیشگیری از زوال یا شکستگی بگذارد.

5-حفظ دوز 1000 IU ویتامین D در روز یا مقدار معادل آن در هفته یا ماه، می تواند برای اکثر افراد کافی باشد.

یافته های این متخصصان بین المللی بصورت مقاله ای مروری در 14 مارس 2017 در مجله Australasian Journal of Ageing به چاپ رسید.




منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Vitamin D, bones and muscle: myth versus reality

Australasian Journal of Ageing, 14 March 2017
...


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

مروری بر تاثیرات مثبت ویتامین E بر انواع بیماری ها مشاهده
مروری بر تاثیرات مثبت ویتامین E بر انواع بیماری ها