بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مولتی ویتامین شناسی: فرم نیکوتینات ویتامین E را بهتر بشناسیم

مولتی ویتامین شناسی: فرم نیکوتینات ویتامین E را بهتر بشناسیم
ویتامین E خانواده ای از ترکیبات است که بصورت آنتی اکسیدان های محلول در چربی عمل کرده و قادر است از پراکسیداسیون چربی ها جلوگیری کند.

فرم هایی از ویتامین E که در طبیعت ایجاد می شود شامل توکوفرول ها (tocopherols) و توکوتری انول ها (tocotrienols) می باشند. ویتامین E موجود در مکمل های غذایی و مواد غذایی غنی سازی شده اغلب یک فرم استری شده از آلفاتوکوفرول است و مرسوم ترین استرها در این زمینه استات ها و سوکسینات ها هستند.

استرهای ویتامین E هیدرولیز شده و قبل از جذب در دستگاه گوارش به آلفاتوکوفرول آزاد تبدیل می شوند.

بدلیل اینکه عملکرد ویتامین E با بسیاری از بیماری های مزمن در ارتباط است، مطالعات گسترده ای در مورد ارتباط آن با بیماری ها و همچنین کاربرد آن در مواد آرایشی بهداشتی همواره در حال انجام است. اما فرمی از ویتامین E که بیشتر مطالعات بر روی آن متمرکز بوده است، آلفاتوکوفرول طبیعی و استرهای استات آلفاتوکوفریل و سوکسینات آلفاتوکوفریل است.

مطالعات بسیار کمی وجود دارد که بر روی فرم  استری دیگر ویتامین E یعنی نیکوتینات آلفاتوکوفریل، که استری از ویتامین E و نیاسین است، متمرکز شده باشند.

برخی از این مطالعات نشان داده اند که این فرم از ویتامین E می تواند در زمینه متابولیسم ویتامین E و تاثیرگذاری ویتامین E در مقایسه با سایر فرم های ویتامین E تفاوت هایی ایجاد کند.

اخیرا از طریق مطالعات متابولیسمی مشخص شد که نیکوتینات آلفاتوکوفریل بصورت درون زا در قلب حضور دارد و سطح آن بطور چشمگیری هنگام نارسایی قلبی کاهش می یابد. این یافته نشان دهنده اهمیت بیولوژیکی این فرم استری از ویتامین E  است.

اما بدلیل اینکه دانش موجود در مورد اهمیت این فرم از ویتامین E و خصوصیات آن بسیار اندک است، محققان در پی مطالعات بیشتر در جهت معرفی و کشف خصوصیات آن هستند.

اخیرا مطالعه ای مروری در مورد اهمیت این فرم از ویتامین E در مجله Antioxidants به چاپ رسید.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Vitamin E Nicotinate

Antioxidants 2017, 6(1), 20...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ویتامین E، آنتی اکسیدان، ویتامین، توکوفرول، نیکوتینات، سلامت، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد