آیا مکملهای ژلاتین برای مفاصل خوب هستند؟

آیا مکملهای ژلاتین برای مفاصل خوب هستند؟


یک مطالعه جدید از آزمایشگاه بیولوژی مولکولی کاربردی در کالج علوم زیستی و موسسه ورزشی استرالیا دیویس،نشان می دهد که مصرف پشت سر هم مکملهای ژلاتین بعد از ورزش های مداوم می تواند به ساخت رباطها،تاندونها و استخوانها کمک کند.
این مطالعه در شماره ژانویه مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر گردید.

آسیب دیدگی بافت و استخوانهای همبند در ورزشکاران و افراد مسن شایع است.
شور و شوق به ورزش،تلاش برای از دست دادن وزن و نگه داشتن انعطاف خوب نیز می تواند به کم شدن آسیب دیدگی کمک کند.

بدیهی است که این ارزیابی اثر مستقیم مکملها بر روی بافتها بدون باز کردن زانو مشکل است اما آزمایشگاه Baarدر حال توسعه تکنیک رشد رباط مصنوعی در آزمایشگاه است.
آنها از ظرف آزمایشگاهی به عنوان رباط و پایه استفاده کردند.

ژلاتین،ویتامینC و ورزش:
گرگ شاو و همکارانش در موسسه ورزشی استرالیا به هشت مرد جوان که داوطلب بودند مکمل ژلاتین و ویتامین C جهت نوشیدن دادند و از آنها خون گرفته شد و بعد از 5 دقیقه تاثیر زیاد آن را در تمرین پرش مشاهده کردند.

محققان خون،اسیدهای آمینه ای را که می تواند به ساخت پروتئین،کلاژن،تاندونها،رباطها و استخوانها کمک کنند را تست کردند.
همچنین آنها نمونه های خون را روی رباط آزمایشگاهی رشد Baar در دانشگاه دیویس تست کردند.

مکمل ژلاتین، اسید های آمینه سطح خونی و نشانگر مرتبط با سطح کلاژن را افزایش داده و در بهبود کارکرد رباط طراحی شده در آزمایشگاه رشد تاثیر گزار بود.

محققان دریافتند که اضافه کردن ژلاتین و ویتامین C در یک برنامه ورزشی متناوب می تواند نقش مفیدی در پیشگیری از آسیب و ترمیم بافتها بازی کند.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Gelatin supplements: Good for your joints?

sciencedaily

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/روشن



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/ کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود 
داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب 
بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای 
بیماران داشته باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.
3- توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ورزشکار ویتامین ث

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟