بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل اسید فولیک: تقویت کننده اسپرم

مکمل اسید فولیک: تقویت کننده اسپرم
به گزارش گاردین، اسید فولیک ممکن است شانس فرزند دار شدن در مردان را بالا برد. زنان وقتی تصمیم به فرزند دار شدن می گیرند برای مدت زمانی طولانی اسید فولیک مصرف می نمایند، اما تحقیقات جدید ارتباط بین سطوح بالای مواد مغذی رژیم غذایی مردان و کیفیت ژنتیکی اسپرمشان را نشان می دهد.

برای مثال، مطالعه مقطعی کوچکی بر روی 89 مرد سالم غیر سیگاری انجام شد. تحقیق ارتباط بین مصرف اسید فولیک و دامنه اختلالات ایجاد شده در سلول های اسپرم را نشان داد. محققان توانستند از روی این تحقیق به نتایج مهمی دست یابند. البته آزمایشات کنترل شده تصادفی دیگری باید بر روی این موضوع صورت گیرد.


به علاوه، نتایج به دست آمده از تحقیق حاکی از آن است چندین ریزمغزی با کاهش دامنه اختلالات متفاوت در ارتباط است. برای مثال، مردانی که مصرف اسید فولیکشان پایین است در مقایسه با گروهی که به مقدار متوسط اسید فولیک مصرف کرده اند  کیفیت  اسپرم کمتری داشته، دارای دو کروموزوم X بوده و اختلالاتی در کروموزوم 21 آن ها ایجاد شده است (مرتبط با سندرم داون).  

محققان نتیجه گیری نمودند که مصرف بالای زینک (روی) حدود 50% در مقایسه با گروهی که به میزان متوسط زینک مصرف کرده اند و حدود 39 % در مقایسه با گروهی که مصرف زینکشان پایین است از دامنه دو کروموزوم X کاسته است.  اما زینک هیچ ارتباطی با کاهش خطر ابتلا به سایر اختلالات ندارد.  

ویتامین های C و E نیز با اختلالات ایجاد شده در اسپرم ارتباط نداشته اما مصرف زیاد بتاکاروتن شدیدا از اختلالات YY کاسته است. افزایش 100 میکروگرم فولات روزانه نیز به میزان 3.6% از دامنه کل اختلالات و مشکلات ایجاد شده در اسپرم کاسته است.

این تحقیق همچنین ارتباط بین مصرف فولات و اختلالات  اسپرم را نشان می دهد. اگرچه، تحقیقات بزرگ تر دیگری باید بر روی این زمینه انجام شده و تضمین نماید که ارتباط بین اسید فولیک و کیفیت اسپرم واقعی و معتبر است.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Folic acid ’boosts sperm’
Published in Thursday March 20 2008..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد