بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

یافته ای جدید: ویتامین D می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند

یافته ای جدید: ویتامین D می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند
براساس جدیدترین تحقیقات که در دانشگاه کویین ماری لندن انجام شد برای اولین بار مشخص شد که مکمل های ویتامین D می تواند از عفونت های حاد تنفسی از قبیل سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کند.

این مطالعه نشان می دهد که ویتامین D فقط برای سلامتی استخوان ها و عضلات مهم نیست بلکه می تواند در سلامتی عمومی نیز بسیار تاثیرگذار باشد.

در این مطالعه بالغ بر 11000 بیمار در 25 مرکز کلینیکی در 14 کشور مختلف از جمله انگلیس، امریکا، ژاپن، هند، افغانستان، بلژیک، ایتالیا، استرالیا و کانادا مورد بررسی قرار گرفتند. وقتی مطالعات انجام شده در هر کشور به تنهایی مورد بررسی قرار گرفت نتایج متناقضی بدست می آمد و تنها در برخی موارد تاثیر مثبت ویتامین D بر عفونت های تنفسی مشاهده می شد.

اما نتایج این تحقیق در مجموع نشان داد که مصرف روزانه یا هفتگی ویتامین D خطر عفونت های حاد تنفسی را در افرادی که کمترین سطح ویتامین D دارند را به نصف کاهش می دهد. همچنین برای افرادی که سطوح بالاتر ویتامین D داشتند نیز فوایدی ایجاد شد هر چند تاثیرات بر روی آنها متوسط بود (10 درصد کاهش خطر).

تصور بر این است که ویتامین D می تواند از طریق افزایش سطح پپتیدهای ضد میکروبی درشش ها با عفونت های تنفسی مبارزه کند. نتایج این تحقیق با این موضوع سازگار است که سرماخوردگی و آنفلوانزا در فصول زمستان و بهار، دقیقا فصل هایی که کمبود ویتامین D شایع تر است، بیشتر اتفاق می افتد.

نتایج این تحقیق در سال 2017 در مجله BMJ به چاپ رسید.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Vitamin D supplementation to prevent acute respiratory tract infections: systematic review and meta-analysis of individual participant data

BMJ 2017; 356 doi: https://doi.org/10.1136/bmj.i6583 (Published 15 February 2017)...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، ویتامین D، سرماخوردگی، آنفلوانزا، عفونت های تنفسی، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد