بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

نوجوانانی که مکمل های مولتی ویتامین مصرف می کنند زندگی سالم تری دارند

نوجوانانی که مکمل های مولتی ویتامین مصرف می کنند زندگی سالم تری دارند
تحقیقات نشان می دهد نوجوانانی که بصورت روزانه یک مکمل مولتی ویتامین مصرف می کنند رژیم غذایی و زندگی سالم تری از افرادی دارند که این مولتی ویتامین ها را مصرف نمی کنند.

در این مطالعه محققان داده های مربوط به قد، وزن، رژیم غذایی و رفتارهای بهداشتی بیش از 2500 نوجوان دبیرستانی در امریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. هدف آنها این بود که متوجه شوند مصرف مکمل های مولتی ویتامین در نوجوانان تفاوتی در رژیم غذایی، ورزش و سایر رفتارهای بهداشتی ایجاد می کند یا خیر. مسئول علمی این تحقیق لیندسی ریوس از دانشگاه مینی سوتا در امریکا بود.

25 درصد از نوجوانانی که مورد بررسی قرار گرفتند بصورت روزانه مکمل مولتی ویتامین مصرف می کردند. در این بین دختران بیش از پسران این مکمل ها را مصرف می کردند.

نتایج تحقیق نشان داد که مصرف مولتی ویتامین ها منجر به تفاوت های چشمگیری در برخی از عادت های سبک زندگی شده و افراد استفاده کننده از آنها زندگی سالم تری دارند. نوجوانانی که مولتی ویتامین مصرف کردند، آمار کمتری در سیگاری شدن داشته (29 درصد در مقابل 33 درصد) و در خطر کمتری نسبت به چاقی قرار داشتند (31 درصد در مقابل 37 درصد).

همچنین مشخص شد نوجوانانی که مولتی ویتامین مصرف کردند فعالیت فیزیکی بیشتری نیز داشتند. مثلا درصد بیشتری از آنها در تیم های ورزشی شرکت داشتند. علاوه بر این مشخص شد مصرف ویتامین ها با تماشای کمتر تلویزیون نیز در ارتباط است. کمتر از 60 درصد از افرادی که مولتی ویتامین مصرف می کردند 1 ساعت در روز تلویزیون تماشا می کردند. در مقابل 70 درصد از افرادی که ویتامین مصرف نمی کردند  1 ساعت در روز تلویزیون تماشا می کردند.

مصرف مولتی ویتامین ها با رژیم غذایی نوجوانان نیز ارتباط جالبی داشت. بطوری که مشخص شد نوجوانانی که مولتی ویتامین مصرف می کردند رژیم غذایی سالم تری نیز دارند. این افراد کالری بیشتری مصرف می کردند اما بیشتر کالری آنها از کربوهیدارت ها و پروتئین تامین می شد تا چربی ها. همچنین این نوجوانان فیبر بیشتر مصرف می کردند، غذای روزانه آنها مقدار بیشتر غلات سبوس دار، میوه ها و آبمیوه ها و سبزیجات را شامل می شد و نیز ماهی بیشتری می خوردند. همچنین آنها دسر بیشتر، غذاهای سرخ شده کمتر و نوشیدنی های بدون الکل کمتر مصرف می کردند.

نتایج این تحقیق در مجله Journal of the American Dietetic Association به چاپ رسیده است.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Teens Who Take Multivitamins Have Healthier Lifestyles

Journal of the American Dietetic Association..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، نوجوان، سبک زندگی، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد