بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

درمان کاهش تعداد سلول های قرمز خون پیش از جراحی توسط مکمل آهن

درمان کاهش تعداد سلول های قرمز خون پیش از جراحی توسط مکمل آهن

بررسی سوال: ما به منظور کاهش نیاز به تزریق خون به بدن بیمار در طول جراحی، شواهد مربوط به درمان توسط آهن را پیش از عمل جراحی بررسی کرده و دریافتیم که سه تحقیق به بررسی این موضوع پرداخته است.



زمینه: کاهش تعداد سلول های قرمز خون (کم خونی) قبل از جراحی رایج است. این امر موجب سرگیجه، تنگی نفس، کمبود انرژی و افزایش خطرات ناشی از جراحی می شود. کم خونی بیشتر به خاطر کمبود آهن است و درمان آهن ( به شکل قرص یا تزریقی) شیوه ای موثر  برای درمان کم خونی به شمار می رود. تحقیقات محدودی به بررسی درمان کم  خونی پیش از جراحی پرداخته است(تاریخ تحقیق: 25 مارس 2015).


مشخصات تحقیق: ما به بررسی بیماران بالغی پرداختیم که برای عمل جراحی تحت درمان کمبود آهن قرار گرفته و پیش از جراحی مکمل آهن دریافت کرده بودند.  بررسی های ما کل سه تحقیق و 114 بیمار را شامل می شد.



نتایج اصلی: درمان توسط آهن از تعداد تزریق‌خون‌ به ‌بدن ‌بیمار نکاست یا در مقایسه با سایر روش ها بر تعداد سلول های قرمز خون نیافزود. در حال حاضر مدارک کافی در دست نیست تا درمان از طریق آهن پیش از عمل جراحی را نشان دهد. تا به امروز برخی تحقیقات انجام شده بر روی تعداد محدودی از افراد به بررسی این موضوع پرداخته است. بنابراین، دست یابی کامل به  نتایج دقیق ممکن نیست.



نتیجه گیری: استفاده از آهن درمانی در درمان کم خونی به طور آماری کاهش چشم گیر تعداد بیمارانی که تزریق خون آلوژنیک دریافت کرده اند را در مقایسه با سایر بیمارانی که از چنین شیوه ای استفاده ننموده اند  نشان نمی دهد. اگرچه، تعداد 38 بیمار شرکت کننده در تحقیق ما در مقایسه با 819 بیماری که در طول بررسی سوابقشان به آن ها گفته شده میزان تزریق خون در آن ها  30 درصد کاهش یافته به مراتب کم تر است. 

تزریق درون وریدی آهن ممکن است در افزایش هموگلوبین نسبت به آهن خوراکی موثرتر باشد. اگرچه، تمام نتایج تنها از سه تحقیق کنترل شده تصادفی کوچک به دست آمده است. از اینرو، تحقیقات بیشتری باید بر روی این زمینه صورت گرفته و اثرات آهن درمانی در رفع کم خونی پیش از عمل جراحی باید مشخص گردد.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Iron treatment for low red blood cell count prior to surgery

Published: 22 December 2015

cochrane..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد