بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

انتخاب بهترین مکمل حاوی کلسیم

مصرف کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان غیرقابل‌اجتناب است. مطالعات ثابت کرده‌اند که تجویز کلسیم تحلیل استخوانی ناشی از افزایش سن را در حدود 50 درصد کاهش می‌دهد، اما واقعیت آن است که دریافت حداکثر 600 میلی‌گرم در روز کلسیم، زنان آمریکایی را در خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار داده است. جمعیت قابل‌توجهی از زنان از فواید مصرف کلسیم بی اطلاعند. در محدوده سنی 6 تا 11 سالگی، 44درصد از پسران و 58درصد از دختران دوز لازم کلسیم برای بدن را دریافت نمی‌کنند.

این آمارها در سنین 12 تا 19 سالگی به 64درصد در پسران و 87درصد در دختران و در سنین بالای 20 سال در پسران به 55 درصد و در دختران به 78درصد می‌رسد. به هرحال، دریافت میزان کافی مکمل‌های حاوی کلسیم ضروری است. کربنات کلسیم، پرمصرف‌ترین شکل کلسیم در مکمل‌هاست. این ترکیب حاوی 40درصد کلسیم است. آلترناتیو بعدی، سیترات کلسیم است که 21 درصد کلسیم دارد.

در مورد کلسیم کورال (کلسیم مرجانی)، ادعاهای عجیب و غریبی مطرح است. چنین گفته می‌شود که کلسیم مرجانی در پیشگیری و درمان بیماری‌های کشنده‌ای نظیر سرطان، لوپوس، ام‌اس و بیماری‌های قلبی موثر است. در سال 2003 میلادی، FDA و کمیته تجارت فدرال آمریکا، تولیدکنندگان کلسیم کورال را به دروغین و بی اساس بودن ادعاهایشان محکوم کردند.


منبع:US. Pharmacis

بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد