بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل ال-اورنیتین با تعدیل متابولیسم چربی و آمینو اسید خستگی جسمی افراد سالم را کاهش می دهد

مکمل ال-اورنیتین با تعدیل متابولیسم چربی و آمینو اسید خستگی جسمی افراد سالم را کاهش می دهد
ما اثرات کنترل ال-اورنیتین بر روی خستگی جسمی را بررسی کردیم. در آزمایش کنترل شده دارونمای دوسوکور و تصادفی، 17 فرد سالم به طور تصادفی انتخاب شده و برای 7 روز به میزان 2000 mg/d و برای 1 روز 6000 mg/d هیدروکلراید ال اورنیتین یا برای 8 روز دارونما دریافت نمودند.

 تحقیقات نشان داد که کنترل ال-اورنیتین، متابولیسم چربی را بهبود بخشیده و چرخه اوره به دست آمده از تری اسیل گلیسرول سرم، اجسام کتونی، اسید های چرب آزاد و سطح متغیر آمونیاک خون را فعال نموده است.

 ال-اورنیتین به طور حائز اهمیت از احساس خستگی افراد می کاهد. به علاوه، حس خستگی زنان در مقایسه با گروه هایی که دارونما مصرف کرده اند به طور چشم گیر کمتر است (P < .05).

نتایج به دست آمده از تحقیق حاکی از آن است که ال-اورنیتین با افزایش بازده مصرف انرژی و دفع آمونیاک از اثرات ضد خستگی برخوردار می باشد.

ال-اورنیتین، آمینو اسید آزاد است و به طور کامل در گوشت یا ماهی یافت نمی شود، بنابراین، کسب مقدار ال-اورنیتین کافی از رژیم غذایی برای رفع اثرات خستگی کافی نیست.

به شما توصیه می کنیم برای رفع خستگی جسمی از مکمل غذایی  ال-اورنیتین استفاده نمایید.





منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

L-ornithine supplementation attenuates physical fatigue in healthy volunteers by modulating lipid and amino acid metabolism

Published in 2008 Nov;28

Soiken Inc., Toyonaka, Osaka 560-0082, Japan..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ال-اورنیتین، خستگی جسمی، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"فرزانه"

بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد