بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مصرف مکمل های آهن به میزان یک، دو یا سه مرتبه در طول یک هفته باعث بهبود سلامت و رشد کودکان زیر 12 سال می شود.

مصرف مکمل های آهن به میزان یک، دو یا سه مرتبه در طول یک هفته باعث بهبود سلامت و رشد کودکان زیر 12 سال می شود.
تقریبا 600  میلیون کودک پیش دبستانی و دبستانی در اقساء نقاط جهان دچار کم خونی هستند. برآورد می شود که نیمی از این موارد به خاطر کمبود آهن است. کم خونی ناشی از کمبود آهن در دوران کودکی ممکن است به آرامی پیشرفت کرده، مانع از حرکت و رشد مغز شده و در نهایت باعث گسترش بیماری و منجر به مرگ شود.


 در صورت عدم درمان کم خونی، این مشکلات ممکن است بعد ها در زندگی حاد تر شود. مصرف مکمل های حاوی آهن(گاهی به همراه اسید فولیک و سایر ویتامین ها و مواد معدنی) بر روی زندگی روزمره تاثیر گذاشته و باعث بهبود سلامت کودکان می شود، اما مصرف آن محدود شده است، زیرا مکمل ها ممکن است عوارض جانبی ایجاد نمایند، به طور مثال تهوع، یبوست یا لک شدن دندان.


گفته  شده است که مصرف مکمل آهن به میزان یک، دو یا سه هفته در طول یک هفته ممکن است از عوارض جانبی بکاهد. کودک با مصرف یک، دو یا سه مرتبه مکمل روی در طول یک هفته سلامتی خود را به خوبی باز می یابد.


تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تجویز مکمل های آهن به تنهایی یا با سایر ویتامین ها و مواد معدنی به میزان یک، دو یا سه مرتبه در طول یک هفته تقریبا از خطر ابتلاء به کم خونی می کاهد. علی رغم اینکه کودکانی که مکمل های آهن دریافت کرده اند بیشتر در معرض خطر ابتلاء به کم خونی می باشند، اما در صورت مصرف منظم مکمل  غلظت هموگلوبین و فریتین شان افزایش یافته است.


هدف ما از این تحقیق بررسی اثرات مکمل بر روی بیماری ، مرگ و عملکرد فیزیکی و مدرسه و نیز سایر اثرات جانبی است، اما اطلاعات کافی از نتیجه گیری ها به دست نیامده است.


در مجموع، این نوع مکمل آهن در مقایسه با دارونماها یا سایر روش های اعمال شده  برای افزایش غلظت هموگلوبین و کاهش خطر ابتلاء به بیماری کم خونی یا کمبود آهن کودکان زیر 12 سال موثر است. اما این نوع مصرف مکمل آهن در مقایسه با مصرف مکمل روزانه جهت جلوگیری یا کنترل کم خونی چندان موثر نیست. مصرف متناوب مکمل ممکن است در شرایطی مطلوب واقع شده و برای سلامت عمومی مطلوب باشد که مکمل روزانه مصرف نشده یا به خوبی عمل نکرده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

One, two or three times a week iron supplements for improving health and development among children under 12 years of age

Published: 7 December 2011
Authors:  De-Regil L, Jefferds MD, Sylvetsky AC, Dowswell T
Primary Review Group: Developmental, Psychosocial and Learning Problems Group
..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد