بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل غذایی کلسیم: استخوان ساز نوجوانان

مکمل غذایی کلسیم: استخوان ساز نوجوانان

مکمل غذایی کلسیم: استخوان ساز نوجوانان

در طول سال های نوجوانی، استخوان های در حال رشد نسبت به سایر زمان ها کلسیم بیشتری از خون جذب می نمایند. استخوان های ما در اوایل بزرگسالی جذب کلسیم را متوقف می نماید. مدتی بعد، کلسیم به تدریج از بین می رود.


شیر و فرآورده های شیر:
شیر و فرآورده های شیری در رژیم غذایی آمریکایی ها، 3/4 از کلسیم مورد نیاز بدن را فراهم می نمایند. سایر مواد غذایی حاوی کلسیم نیز همین طور عمل می نمایند، به طور مثال کلم برگ و کلم بروکلی. اگرچه، این سبزیجات حاوی موادی است که توانایی بدن در جذب کلسیم را مختل می نماید.


مقدار کلسیم روزانه توصیه شده:
به دختران و پسران سنین 9 تا 18 سال توصیه می شود هر روز  یک هزار و سیصد میلی گرم (1300mg) کلسیم مصرف نمایند. این مقدار معادل حدود 4/5 لیوان هشت اونسی شیر کم چرب می باشد.


متاسفانه، 2/3 از دختران نوجوان در ایالت متحده آمریکا از این قانون تبعیت نمی نمایند. طبق تحقیقات انجام شده از سوی وزارت کشاورزی آمریکا، بیشتر نوجوانان به جای مصرف شیر  سایر نوشیدنی ها را مصرف می نمایند، به طور مثال نوشابه. کمتر از نیمی از آن ها اظهار داشتند که به طور منظم شیر مصرف می نمایند، بر خلاف 3/4 از نوجوانان سال 1970.


مکمل های کلسیم:
موسسه ملی بهداشت از مصرف مکمل ها برای نوجوانان پشتیبانی می نماید، مخصوصا نوجوانانی که از طریق رژیم غذایی شان کلسیم کافی کسب نمی نمایند. برای جذب بهینه، هر بار بیش از پانصد میلی گرم (500mg) نباید مصرف شود.


 پزشک متخصص اطفال شما می تواند شما را در انجام برنامه ریزی مقدار مجاز و مصرف دوز مناسب مکمل غذایی کلسیم راهنمایی نماید. زیرا نوجوانان نسبتا به طور کارآمد کلسیم مصرف کرده و  ممکن است قرص ها را بین وعده های غذایی شان استفاده نمایند.


منابع خوب کلسیم:
•    بسیاری از مواد موجود در شیر: شیر و مواد غذایی تهیه شده توسط شیر مثل  پودینگ و سوپ


•    پنیر: موتزارلا، چدار


•    ماست


•    ماهی کنسرو شده با استخوان های نرم از جمله ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا


•    سبزیجات برگ دار سبز تیره مثل کلم پیچ، برگ خردل، ¬باک‌ چوى (نوعى‌ کلم‌ برگ‌ چینى‌)، شلغم‌ و ... .



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Calcium: The Teen Bone Builder
Last Updated: 11/21/2015
Adapted from Caring for Your Teenager
The National Institutes of Health
..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/
 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : نوجوانان کلسیم

پیشنهاد خواندنی

سطح ویتامین های محلول در چربی  در کودکان مبتلا به سلیاک مشاهده
سطح ویتامین های محلول در چربی در کودکان مبتلا به سلیاک