بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تحقیق انجام شده بر روی اشخاص سیگاری فواید ترکیب مکمل های ویتامین را نشان می د هد

تحقیق انجام شده بر روی اشخاص سیگاری فواید ترکیب مکمل های ویتامین را نشان می د هد

یک تحقیق جدید نشان داده است که مکمل های ویتامین C می تواند به طور چشم گیر از کاهش و نقصان جدی ویتامین E روی داده در افراد سیگاری جلوگیری نماید. به علاوه، این تحقیق برای نخستین بار ارتباط چشم گیر بین دو آنتی اکسیدان با یکدیگر را شرح داده است.  

این تحقیق همچنین مکانیزم احتمالی را ارائه می دهد که توسط آن سیگار کشیدن و استعمال دخانیات می تواند منجر به بروز سرطان گردد.
یافته ها  توسط مجله حرفه ای پزشکی و بیولوژیکی رادیکال آزاد و پژوهشگران موسسه لینوس پاولینگ دانشگاه ایالتی اورگان منتشر شده است.

نتایج تحقیق بر مبنای آزمایش کنترل شده دارونمای دوسوکور و تصادفی انجام شده بر روی  افراد سیگاری و غیر سیگاری استوار گشت و  نشان داد که  مصرف 1000 میلی گرم ویتامین C در هر روز توانسته است حدود 45%  از سرعت نقصان فرمی  از ویتامین E افراد سیگاری بکاهد.

 به طور کلی، مکمل های ویتامین C از عملکرد و سطوح پلاسمای ویتامین E محافظت نمود، طوریکه سطوح محافظتی آنتی اکسیدان افراد سیگاری که مکمل مصرف می کردند شبیه به افراد غیر سیگاری بود.

مارت ترابر، استاد تغذیه OSU و محقق موسسه لینوس پاولینگ اظهار داشت: "بسیاری از تحقیقات قبلی انجام شده بر روی تغذیه و سایر تحقیقات صورت گرفته با نتایج تحقیق مغایرت دارد". آنچه این تحقیق و تحقیقات نظیر نشان می دهد آن است که مکمل ها یا رژیم غذایی مناسب برگرفته از ترکیب چند مکمل و مواد غذایی با یکدیگر  می باشند. این مسئله نه تنها در مورد افراد سیگاری بلکه در مورد سایر افراد نیز صدق می نماید.

او در ادامه افزود: "ویتامین E، یکی از اولین عوامل دفاعی بافت ریه انسان  در برابر آسیب و زیان ناشی از دود سیگار به شمار می رود که باعث از بین رفتن و تخریب رادیکال های آزاد شده است". اگر بدن سطوح ویتامین E کافی را دریافت نماید، این آنتی اکسیدان می تواند با رادیکال های پیروکسیل ایجاد شده توسط دود سیگار واکنش داده و مانع از تخریب غشای ریه شود.

اگرچه، ویتامین E در این فرآیند می تواند خود باعث  تخریب رادیکال شود. اگر سطوح کافی ویتامین C وجود داشته باشد، می تواند به بازگشت ویتامین E به فرم غیر رادیکال کمک کرده و نقش محافظتی را ایفا نماید. اما در صورت نبود ویتامین C کافی، این فرآیند تجزیه  می شود.

تحقیق جدید یکی از نخستین تحقیقاتی است  که این پدیده را در انسان شرح می دهد.
این تحقیق و سایر تحقیقات انجام شده در موسسه لینوس پائولینگ نشان داده است که ویتامین E به منظور حفظ سطوح خود در خون از غلظت بافت جدا شده است.

ترابر در ادامه افزود: "ما برخی مواقع مشاهده کرده ایم که  اشخاص سیگاری تحت استرس اکسیداتیو می باشند، زیرا سیگار خود اکسنده ای است که رادیکال آزاد و جهش سلولی ایجاد می نماید". "واکنش ایمنی بدن نیز موجب التهاب شده و این التهاب دلیلی است که باعث می شود سیگار کشیدن نه تنها منجر به بروز سرطان ریه بلکه منجر به بروز مشکلات سلامتی دیگری چون دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی گردد".

آنچه که به طور بدیهی در تحقیقات شرح داده شده است آن است که مکمل های ویتامین C و E در کنار یکدیگر نقش مهمی را در بدن ایفا می نمایند. آن ها تاثیرات دوجانبه چشم گیری دارند که به طور مجزا یا با سایر ویتامین ها نخواهند داشت. سطوح کافی این مواد مغذی و مکمل های ویتامین E و C مخصوصا برای اشخاص سیگاری حائز اهمیت است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:



Study with Smokers Shows Vitamins Combine for Benefits
Published in February 25, 2006
Oregon State University
..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد