بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

بهترین ویتامین ها برای پوست

بهترین ویتامین ها برای پوست

مراقبت از پوست باید یکی از مهمترین بخش های رژیم سلامتی هر فردی باشد. مهمترین موضوعی که بزرگترین متخصصان سلامتی در مورد سلامتی پوست به شما خواهند گفت این است که پوست خود را از تابش اشعه مضر ماوراء بنفش به دور نگه دارید و وقتی در معرض تابش آفتاب هستید پوست خود را بپوشانید.

اما تمام بخش های آفتاب بد نیست. قرار گرفتن تنها 10 تا 15 دقیقه در معرض آن در هر روز به تولید ویتامین D از طریق پوست شما کمک خواهد کرد. ویتامین D، در کنار ویتامین های C، E و K، یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست است.

اگر شما ویتامین های کافی دریافت کنید مطمئن باشید که پوستتان سالم و شاداب خواهد بود. دریافت این ویتامین ها منجر به کاهش عوارض زیر خواهد شد:


•    خال های تیره در پوست
•    سرخی پوست
•    چین و چروک در پوست
•    برجستگی های زبر در پوست
•    خشکی بیش از حد پوست

ویتامین های ضروری برای پوست بصورت مکمل در دسترس هستند، اما آنها در منابع غذایی دیگر نیز یافت می شوند. در این نوشته به 4 مورد از ضروری ترین ویتامین های مورد نیاز برای پوست اشاره شده و در مورد چگونگی تاثیر آنها در داشتن پوستی زیبا، سالم و شاداب نکاتی آورده شده است.

ویتامین D
بیشترین تولید ویتامین D زمانی است که آفتاب از طریق پوست شما جذب می شود. در این حالت کلسترول به ویتامین D تبدیل می شود.

 ویتامین D سپس وارد کبد و کلیه های شما شده و از آنجا به قسمت های مختلف بدن منتقل می شود تا به تولید سلول های سالم کمک کند. این قضیه شامل پوست هم می شود، بویژه که ویتامین D نقش بسیار مهمی در حالت پوست دارد. حتی این ویتامین ممکن است به درمان بیماری پسوریازیس نیز کمک کند.

کالسیتریول نوعی از یک ویتامین D است که بصورت طبیعی در بدن مردان تولید می شود. این ترکیب یک کرم موضعی است که برای درمان افراد مبتلا به پسوریازیس استفاده می شود.

مطالعه ای که در سال 2009 در مجله Journal of Drugs and Dermatology به چاپ  رسید نشان داد که استفاده از کالسیتریول، میزان التهاب و سوزش در پوست افراد مبتلا به پسوریازیس را کاهش می دهد اگرچه چند عارضه جانبی نیز دارد.

نهادهای رسمی توصیه می کنند که هر فرد روزانه IU600 ویتامین D مصرف کند. اگر فردی باردار باشد یا سنش بالای 70 باشد حتی بیشتر از این نیز نیاز دارد.

ویتامین C
ویتامین C با مقادیر بالا در اپیدرمیا (لایه بیرونی پوست) و غشای میانی پوست یافت می شود. خاصیت  ضدسرطانی این ویتامین (آنتی اکسیدانی) و نقش آن در تولید کلاژن کمک می کند که پوست شما سالم بماند.

 اینها دلایلی هستند که باعث می شوند ویتامین C یک عنصر کلیدی در بسیاری از محصولات ویتامینی مراقبت کننده از پوست باشند.

مصرف خوراکی ویتامین C می تواند اثربخشی کرم های ضدآفتابی که برای محافظت پوست از اشعه مضر ماوراء بنفش استفاده شده اند را بیشتر کند.

همچنین این ویتامین آسیب سلول ها را کم کرده و به فرایند التیام زخم های بدن کمک می کنند. ویتامین C با توجه به نقش آن در تولید کلاژن به دفع علائم پیری نیز کمک می کند.

 این ویتامین علاوه بر کمک به التیام پوست در قسمت های آسیب دیده، از ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری می کند. مصرف ویتامین C کافی حتی می تواند به رفع خشکی پوست و جلوگیری از ایجاد خشکی نیز کمک کند.

ویتامین E
ویتامین E نیز همانند ویتامین C یک آنتی اکسیدان است. نقش اصلی آن در مراقبت از پوست محافظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از آفتاب است.

 ویتامین E است که در زمان تابش نور آفتاب به پوست اشعه مضر ماوراء بنفش را جذب می کند. این خاصیت محافظتی ویتامین E به بدن کمک می کند تا آسیب های ناشی از اشعه خطرناک فوق را به حداقل برساند. این قضیه می تواند در پیشگیری از ایجاد خال های سیاه و چین و چروک در پوست کمک کند.

بطور طبیعی، بدن ویتامین E را از sebum، ماده چربی که از منافذ پوست منتشر می شود، تولید می کند. در مقابل، sebum به شرایط حفظ پوست کمک کرده و از خشکی آن جلوگیری می کند.

 اگر شما دارای پوستی بویژه خشک هستید، ویتامین E احتمالا می تواند کمبود sebum را جبران کند. ویتامین E همچنین به درمان التهاب های پوستی کمک می کند.

درحالی که ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت کننده از پوست موجود است، مشکل این است که هر تاثیری از آن تحت تابش نور آفتاب به حداقل می رسد. بنابراین دریافت ویتامین E کافی از وعده غذایی ارجح تر است. اکثر بزرگسالان روزانه 15 میلی گرم ویتامین E نیاز دارند.

ویتامین K
ویتامین K  برای کمک به فرایند لخته شدن خون در بدن ضروری است. فرایند لخته شدن به بدن در التیام زخم ها، کبودی ها و نواحی تحت عمل جراحی قرار گرفته کمک می کند.


 به نظر می رسد عملکرد اصلی ویتامین K کمک به پوست در برخی شرایط خاص همانند موارد زیر باشد:


•    علائم کشش
•    وریدهای عنکبوتی
•    زخم ها
•    خال های تیره
•    نقاط سیاه زیر چشم

ویتامین K در بسیاری از انواع کرم های مخصوص پوست یافت شده و به درمان بسیاری از شرایط پوست کمک می کند. پزشکان اغلب کرم های حاوی ویتامین K را برای بیمارانی که تحت یک عمل جراحی قرار گرفته اند، برای کاهش تورم و کبودی، توصیه می کنند.

این کرم می تواند التیام پوست را سرعت بخشد. اما بطور کلی تحقیقات بر روی اثرات ویتامین K بر روی پوست بسیار کمتر از ویتامین های E و C است.

بنابراین، همانطور که ویتامین ها برای سلامتی و عملکرد سیستم های بدن شما ضروری هستند، کمبود آنها می تواند اثرات منفی زیادی بر روی پوست شما نیز بگذارد.

 از آنجایی که ویتامین های C و E نقش های مهمی در محافظت پوست شما در مقابل  تابش نور دارند، کمبود هر کدام از آنها خطر آسیب دیدن پوست از جمله سرطان پوست را افزایش می دهد.

 جالب است بدانید براساس آمار منتشر شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در بین امریکایی هاست.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

www.healthline.com..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد