بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

دانستنی هایی در باره ویتامین D

این ویتامین " در عملکرد همه سیستم های سلولی و ارگان ها همانند سلول های ایمنی ، مغز ، پستان ، کولون و پروستات و هم چنین در متابولیسم کلسیم و سلامتی استخوان ها دخیل است . ویتامین D برای حفظ عملکرد طبیعی بسیاری از بافت های غیر اسکلتی مانند عضلات ( عضله قلب ) ، عملکرد ایمنی ، التهاب مهم می باشد هم چنین در درمان کمکی سل ، پسوریازیس ، و بیماریMS و یا در پیشگیری برخی از سرطان ها سودمند باشد کمبود ویتامین Dمی تواند خطر دیابت نوع یک ، بیماری قلبی – عروقی ، ( مقاومت به انسولین ، افزایش فشار خون ، ) ، یا اختلال عملکرد مغز ( مانند افسردگی ) را افزایش دهد . هر چند نقش دقیق فیزیولوژیک ویتامین D در این بیماریهای غیر اسکلتی هنوز روشن نشده است .

یکی از منابع اصلی ویتامین D ساخت آن در پوست از طریق تماس با اشعه فرا بنفش می باشد به جز ماهی غذاها فقط مقدار اندکی ویتامین Dدارند . ویتامین D2 از منابع گیاهی تامین می شود و فرمی است که در برخی از مکمل ها وجود دارد.

عوامل کمبود ویتامین D عبارتند از سن بالا ، عدم تماس با نور خورشید ، پوست تیره ، سوء جذب چربی و چاقی . بیماری ریکتز یا نرمی استخوان ناشی از کمبود ویتامین D است . علائم کمبود عبارتند از کوفتگی عضلانی ، ضعف و درد عضلانی می باشد .

تشخیص با اندازه گیری سطح سرمی 1و25دی هیدروکسی ویتامین Dانجام می گیرد
درمان کمبود ویتامین Dمصرف غذاهای غنی شده یا سرشار از ویتامین D و هم چنین تماس با نور خورشید پیش از مرحله قرمز شدن پوست . در صورتی که فرد نتواند مقادیر کافی ویتامین Dدر یافت کند باید مکمل های ویتامین Dدزیافت کند
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد