بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل های غذایی ویتامین D3 در عضله سازی به زنان کمک می نماید، حتی پس از یائسگى‌

مکمل های غذایی ویتامین D3 در عضله سازی به زنان کمک می نماید، حتی پس از یائسگى‌

فواید مکمل ویتامین D  برای زنان یائسه به طور گسترده بیان شده است. اما، تحقیق جدید انجام شده در سائو پائولو، برزیل، در حال حاضر نشان می دهد که مکمل ویتامین D می تواند به طور چشم گیر بر قدرت عضلانی افزوده و از دست دادن توده عضلانی بدن زنان،1 سال پس از یائسگی را به حداقل رساند.

نتایج تحقیق در نشست سالانه انجمن یائسگی آمریکای شمالی (NAMS) سال 2015 که از 30 سبتامبر در لاس وگاس آغاز شده ارائه خواهد شد.

کمبود ویتامین D، شایع ترین مشکل زنان یائسه اقساء نقاط جهان به شمار می رود، زیرا باعث ضعف عضلانی و افتادن آن ها می شود. آزمایش کنترل شده دارونمای دوسوکور و تصادفی بیش از 9 ماه اجرا گشت.

توده عضلانی توسط DXA کل بدن(سنجش تراکم استخوان)، آزمایش قدرت دست و تست بلند کردن صندلی محاسبه گشت.

در پایان آزمایش، زنانی که مکمل دریافت کرده بودند اظهار داشتند که قدرت عضلانی شان به طور چشم گیر 25.3% افزایش یافته است، در حالیکه زنانی که دارونما مصرف کرده بودند به طور میانگین 6.8% از توده عضلانی شان را از دست داده بودند. زنانی که هیچ مکمل ویتامین D دریافت نکرده بودند به احتمال زیاد دو بار افتاده بودند.

دکتر L.M. Cangussu، یکی از نویسندگان اصلی تحقیق انجام شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه سائو پائولو  اظهار داشت: "ما نتیجه گیری نمودیم که مکمل ویتامین D به تنهایی از بدن زنان در برابر بروز کم ماهیچگی(کاهش طبیعی و عادی عضلات) که منجر به از بین رفتن ماهیچه های اسکتلی می شود به خوبی محافظت می نماید".

مدیر اجرایی NAMS، Wulf H. Utian, MD, PhD, DSc(Med) در ادامه افزود: "هر چند این تحقیق در مورد مباحث مربوط به ویتامین D تصمیم گیری نمی نماید، اما مدارک معتبر و اضافی را برای حمایت از مصرف مکمل های ویتامین D ارائه می دهد، مخصوصا در زنان یائسه ای که در صدد کاهش ضعف بوده و بیشتر در معرض خطر افتادن و سقوط می باشند".

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:


Vitamin D3 supplementation helps women build muscle even after menopause published in September 30, 2015, source: The North American Menopause Society (NAMS)




مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد