ویتامین های B و ورزش، آیا ورزش نیازها را تغییر می دهد؟

ویتامین های B و ورزش، آیا ورزش نیازها را تغییر می دهد؟
برخی از ویتامین های B (شامل تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین B6)در مسیرهای تولید انرژی برای بدن ترکیباتی بسیار حیاتی هستند.


 در عین حال فولات (نوعی ویتامین B) و ویتامین B12 برای تولید سلول های جدید مانند سلول های قرمز خونی و همچنین ترمیم سلول های آسیب دیده قبلی در بدن مورد نیاز هستند.

تحقیقات نشان داده اند افراد فعالی که دارای وضعیت ضعیف یا لب مرز ریزمغذی ها، در مورد یک ویتامین B هستند، ممکن است توانایی انجام ورزش پرفشار در آنها کاهش یابد.

در یک مطالعه مروری با تمرکز بر روی ویتامین های B، نقش آنها در سوخت و ساز انرژی و بازتولید سلول ها مورد بررسی قرار گرفت.  برای هر کدام از ویتامین های B، عملکردی از آن که مرتبط با فعالیت های فیزیکی است ، نیازها و وضعیت اندازه گیری شده آن گردآوری شد. همچنین مروری جامع بر تحقیقاتی که در آن مصرف روزانه این ویتامین ها و وضعیت آنها در افراد فعال ارائه شده بود انجام شد.

با جمع آوری این داده ها و تجزیه و تحلیل آنها مشخص شد که ورزش ممکن است نیازها به ریبوفلاوین و ویتامین B6 را افزایش دهد. اما تعداد داده ها و مطالعات در مورد فولات و ویتامین B12 محدود بود و نتیجه گیری در مورد آنها امکان پذیر نبود.

براساس تحقیقات مروری این مطالعه توصیه زیر برای افراد ورزشکار ارائه شد:
ورزشکارانی که رژیم غذایی ضعیفی دارند، مخصوصا آنهایی که مصرف انرژی محدود شده ای داشته یا گروههای غذایی متنوع را از وعده های خود خارج کرده اند، باید جزء افرادی تلقی شوند که نیاز دارند توسط یک مکمل مولتی ویتامین/ماده معدنی تقویت شوند.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

؟ B-vitamins and exercise: does exercise alter requirements

 Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2006 , 16(5), 453

  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17240780

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/ کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود 
داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب 
بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای 
بیماران داشته باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.
3- توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ورزشکار ویتامین ب ویتامین ب12 مولتی ویتامین

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟