بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

توزیع رایگان ویتامین D در کشور

سیاری، معاون وزیر بهداشت گفت: تحویل رایگان این قرص در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه کشوری توزیع رایگان قرص ویتامین دی (D) به مردم خبر داد. 

دکتر علی اکبر سیاری  گفت: در بررسی‌های مختلف متوجه شدیم در مدت 10 سال گذشته کمبود ویتامین دی در مردم شش برابر افزایش یافته است، بنابراین به همه افراد بالای دو سال در کشور بصورت رایگان قرص ویتامین دی می‌دهیم.

وی افزود: این قرص 50 هزار واحدی و به صورت قرص مرواریدی است که در برنامه کشوری به افراد بالاتر از 12 سال هر ماه یک قرص و به دو تا 12 ساله‌ها هر دو ماه یک قرص داده می‌شود.

سیاری گفت: تحویل رایگان این قرص در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ویتامین دی مورد نیاز دانش‌آموزان دختر و سالمندان را در استان‌های با بیشترین کمبود این ویتامین تدارک دیده‌ایم و بزودی آن‌ها را توزیع می‌شود.

معاون وزیر بهداشت همچنین از تجهیز مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر کشور به مکمل‌های دارویی مورد نیاز مادران و کودکان خبر داد و گفت: این مکمل‌ها سال‌ها در اختیار آن‌ها قرار نداشت.

وی ادامه داد: مکمل‌های دارویی شامل قرص آهن و اسیدفولیک ویژه مادران و قطره آهن و ویتامین دی ویژه نوزادان و شیرخواران است که در سراسر کشور به صورت رایگان در اختیار مادران قرار می‌گیرد.

سیاری تاکید کرد: کمبود همه این مکمل‌ها می‌تواند موجب عوارض جبران ناپذیری در کودکان و مادران شود مثلا کمبود آن در مادر می‌تواند به تولد نوزاد زودرس و کم وزن منجر شود که آن‌ها را در معرض ابتلا به دیابت و سکته‌های مغزی و قلبی زودهنگام قرار می‌دهد.

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد