اطلاعات کلی در مورد مکمل های غذایی محتوی نیاسین

اطلاعات کلی در مورد مکمل های غذایی محتوی نیاسین
مکمل شناسی: اطلاعات کلی در مورد مکمل های غذایی محتوی نیاسین
نیاسین یکی از اعضای مجموعه ویتامین های ب است که در بسیاری از غذاها از جمله مخمر،گوشت،ماهی، شیر،تخم مرغ، سبزیجات سبز ، حبوبات و غلات یافت می شود.همچنین نیاسین نیز در بسیاری از مکملهای حاوی گروه ویتامین B وجود دارد.

موارد استفاده نیاسین:

نیاسین برای کلسترول بالا ، مشکلات گردش خون ، سردرد و میگرن، دیابت.، آلزایمر،سندروم مزمن مغز وافسردگی و همچنین محافظت در برابر سموم وآلاینده ها،کاهش فشار خون و کاهش عوارض پیری ممکن است استفاده شود.

مقادیر مصرف نیاسین:

برای چربی خون 1200 تا 1500 میلی گرم در روز.
برای بیماریهای قلبی در افراد با کلسترول بالا 4 گرم در روز.
برای دیابت نوع اول در کودکان در معرض خطر 2/1 گرم/متر مربع(سطح بدن)در هر روز.
برای کاهش خطر ابتلا به آب مروارید 44 میلی گرم در روز.
همچنین افراد با رژیم غذایی نامناسب  و معتادان  به الکل در معرض کمبود نیاسین می باشند.

علایم کمبود نیاسین:

کمبود نیاسین با بی اشتهایی، خشکی پوست، ضعف عضلانی مشخص می شود و در اثر کمبود شید بیماری پلاگر ظاهر می گردد که علائم آن خشکی شدید پوست، گیجی و حواس پرتی و اسهال می باشد.



تداخل های احتمالی

 1- با دیگر داروهای کاهنده کلسترول بدن قابل استفاده است.
2- در صورت همراهی با دارو های فشار خونی ،با احتیاط مصرف شود (زیر نظر پزشک).
3- الکل می تواند مانع جذب نیاسین شود همانطور که بر جذب سایر ویتامینها و مواد معدنی تاثیر می گذارد.
 همچنین اگر شما دچار بیماریهای کبدی یا زخم معده هستید از مکمل های نیاسین نباید استفاده کنید. اگر شما دیابت، بیماری کیسه صفرا یا نقرس دارید باید زیر نظر پزشک از مکملهای نیاسین استفاده کنید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

http://www.webmd.com


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/ کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود 
داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب 
بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای 
بیماران داشته باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.
3- توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ویتامین ب کلسترول سردرد دیابت فشار خون سلامت قلب سلامت پوست

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟