بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

دوز بالای ویتامین می تواند بیماری های ژنتیکی را درمان نماید

دوز بالای ویتامین می تواند بیماری های ژنتیکی را درمان نماید

طبق مقاله اخیر منتشر شده توسط پروفسور دانشگاه برلکی در US ، دوز بالای ویتامین می تواند به طور موفقیت آمیز بیش از 50 اختلال ژنتیکی را درمان نماید.

بروس ایمز در مقاله منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی اظهار داشت که عوارض مگاویتامین درمانی را کشف نموده است. او خاطر نشان نمود که بسیاری از بیماری ها از طریق مقدار زیاد ویتامین قابل درمان می باشند، مخصوصا از طریق 8 ویتامین B مثل نیاسین، تیامین و پیریدوکسین.

به گفته او، از آنجاییکه فرآیند پیری و سالخوردگی اغلب با تغییرات ژنتیکی مشابه با بیماری های قابل درمان با ویتامین همراه است، چشم انداز درمان به کار رفته در مبارزه با پیری و سالخوردگی چشم انداز کاملا متمایزی است.

او اظهار داشت: هر چند افراد جوان تر ممکن است فواید زیادی از ویتامین B کسب کرده و ویتامین B بر روی متابولیسمشان تاثیر گذارد، اما بزرگترین و مهمترین تاثیر ویتامین B بر روند پیری و سالخوردگی است.

مگاویتامین درمانی، مصرف ویتامین  حداقل 10 مرتبه بیشتر از مقدار دوز مصرفی روزانه تجویز شده یا RDA است. تاثیر اصلی درمان از طریق مگاویتامین اهمیت و نقش ویتامین ها در بدن را نشان می دهد. ویتامین ها به کوانزیم‌ هایی تبدیل شده و نقش متابولیکی را ایفا می نمایند.

تجزیه و تحلیل داده های فعلی نشان داد که حدود 50 بیماری حاصل از جهش ژنتیکی از توانایی آنزیم در پیوند با کوانزیمش کاسته و در نهایت از سرعتی که در آن آنزیم واکنش مولکولی را کاتالیز می نماید نیز می کاهد. دوز بالای مناسب ویتامین بر سطوح کوانیزیم افزوده، بر نقص پیوند غلبه کرده و سرعت واکنش را به طور طبیعی بالا می برد.

ایمز و همکارانش برآورد نمودند که حدود 1/3 از جهش های ژنی ممکن است بر روی پیوند کوانزیم‌ های منتج شده از ویتامین تاثیر گذارند. این بدین معنا است که  درمان  از طریق مقدار دوز بالای ویتامین ممکن است تاثیرات معکوسی بر روی جهش های ژنی گذارد.

اگرچه، ژنوم انسان از طریق تغییرات ژنی زیاد شده و احتمالا بر روی پیوند بین آنزیم ها-کوانزیم ها تاثیر می گذارد. بنابراین، دوز بالای ویتامین ها ممکن است  بر عملکرد آنزیم ها افزوده و سلامت بسیاری از بخش های جامعه را بهبود بخشد. رفع کمبود ویتامین مواد معدنی "تنظیم متابولیکی" نامیده می شود.

ویتامین درمانی در  کاهش روند پیری موثر است، زیرا فرآیند پیری با آسیب اکسیداتیو به بسیاری از پروتئین ها و آنزیم ها همراه است. ایمز از قبل تحقیقی بر روی موش ها انجام داد و نشان داد که آن ها به درمان با آنتی اکسیدان ، آلفا لیپوئیک اسید(ALPHA-LIPOIC ACID) و سایر موادی چون استیل-ال-کارنیتین(Acetyl-L-carnitine) واکنش می دهند که با آنزیم مهمی پیوند داده و در هر یک از ارگان های سلول، میتوکندری انرژی تولید می نمایند. موش درمان شده حافظه بهتر و انرژی بیشتری داشت.

تحقیقات حاکی از آن است که اشخاص زمانی احساس بهتری می کنند که ویتامین B زیادی مصرف کرده باشند. تمام انتقال دهنده  های عصبی مغز مثل سروتونین‌ ویتامین B6 مصرف می نمایند. وقتی شما مقدار زیادی ویتامین مصرف می کنید بر سطوح سروتونین شما افزوده می شود. مدارک زیادی برای اثبات این مسئله وجود دارد.

محققان در مقاله شان نتیجه گیری نمودند که ویتامین فواید زیادی به همراه داشته و احتمالا آسیب چندانی به افراد وارد نمی نماید، مخصوصا وقتی افراد تحت درمان ویتامین می باشند. علت این امر هزینه اسمی، مصرف آسان و سطوح کم خطر و ریسک های احتمالی است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

High doses of vitamins can treat genetic disease-study

http://www.nutraingredients-usa.com/Research/High-doses-of-vitamins-can-treat-genetic-diseases-study

Research was funded by grants from the Ellison Foundation, National Foundation FOR cancer Research, the Wheeler Fund of the Dean of Biology at UC Berleley and the National institute of Environmental Health Sciences Center, National institutes of Health




مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد