بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کافئین، بخوریم یا نخوریم؟ خوبی ها و بدی های کافئین

کافئین، بخوریم یا نخوریم؟ خوبی ها و بدی های کافئین
کافئین یک ماده شیمیایی است که در قهوه،چای،نوشابه و دیگر محصولات موجود است.در شکل طبیعی کافئین طعم بسیار تلخی را دارد.کافیین اغلب برای بهبود هوشیاری ذهنی و همچنین مسکن برای بهبود سردردهای بعد از بیهوشی به کار می رود.

کافئین یک محرک معمول در میان ورزشکاران می باشد و باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی و همچنین افزایش انرژی موقت می گردد. به هر حال به عنوان یک مکمل انرژی بخش می تواند قبل از ورزش مصرف بشود و باعث افزایش انرژی فرد هنگام انجام فعالیت ورزشی شود.

مصرف در حد مجاز و معمول کافئین اثرات بسیار مثبتی روی مغز و بدن ما انسان ها دارد. شواهد موجود بیان کننده کمک کافئین به تقویت حافظه، افزایش تحرک بدنی و بالا بردن تمرکز است.

سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف روزانه 400 میلی گرم کافئین را برای افراد بالغ بی خطر دانسته اگرچه زنان باردار می باید مصرف روزانه خود را تا 200 میلی گرم کاهش دهند. مطابق گزارش کالج آمریکایی زنان و زایمان یک فنجان قهوه دارای 100 الی 200 میلی گرم و یک فنجان چای تا حداکثر 70 میلی گرم و همچنین نوشابه های گازدار کمتر از 50 میلی گرم کافین دارند.

عوارض مصرف کافئین:

کافئین در بدن ذخیره نمی شود اما ممکن است اثراتش تا 6 ساعت احساس شود .مصرف بیش از حد کافئین، اضطراب ، سرگیجه ، سردرد و وحشت ایجاد می کند . کافئین همچنین ایجاد بی خوابی می کند و در صورت مصرف بیش از حد آن ممکن است که بدن کلسیم دفع کند.

کافئین بعد از گذشت 45 دقیقه از مصرف به سرعت جذب خون و بافت های بدن شده اما زمان بسیار طولانی تری باید سپری شود تا بدن بتواند آن را تجزیه نموده و از بافت های خود دفع کند. زمانی که طول می کشد تا این فرایند طی شود و نیمی از کافئین مصرف شده دفع شود چیزی نزدیک به 4 ساعت بوده اما این به معنای از میان رفتن تمام کافئین مصرفی ظرف مدت 8 ساعت نیست. بنابر تحقیقات انجام شده چیزی نزدیک به 12 ساعت طول می کشد تا فنجان قهوه مصرف شده در صبحانه به طور کامل تجزیه شده و از بدن دفع شود.

در افراد سیگاری زمانی که طول می کشد تا نیمی از کافین تجزیه شود چیزی نزدیک به 3 ساعت بوده و در زنان باردار این میزان چیزی نزدیک به 4 ساعت در مقایسه با زنان عادی طول می کشد.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

www.teenshealth.com
www.webmd.com

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد