بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

استئارات منیزیم: آیا مکمل های غذایی شما حاوی مواد خطرناکی است؟

استئارات منیزیم: آیا مکمل های  غذایی شما حاوی مواد خطرناکی است؟
استئارات منیزیم: آیا مکمل های  شما حاوی مواد خطرناکی است؟
همه مطلع هستند که داروها، ویتامین ها یا مکمل ها حاوی بیش از یک ماده واکنشی فعال می باشند. از  اینرو، برخی از آن ها به شکل کپسول تهیه و نگاهداری می شوند. آن ها نه تنها بدین شکل قابل مصرف بوده بلکه توسط سازنده در سطح انبوه تولید می شوند.

بسیاری از تولید کنندگان مکمل در ایالت متحده آمریکا روان کننده هایی را به کپسول ها می افزایند. تنها هدف آن ها جلوگیری از چسبندگی  مواد به تجهیزات در حین مخلوط یا فشرده سازی است.

استئارات منیزیم به طور رایج مصرف شده و افزودنی مضری است که به طور بالقوه در بسیاری از  مکمل ها یافت می شود. دکتر مرکولا مدت ها است که هشدارهای لازم را در خصوص این ماده داده است ، زیرا این ماده ممکن  است به روده شما آسیب رسانده و مانع از جذب مناسب مواد مغذی گردد.

عوارض خطرناک استئارات منیزیم:
استئارات منیزیم با افزودن یون منزیم به اسید استاریک‌ساخته می شود. این ترکیب از خواص روان کننده برخوردار است و از اینرو در ساخت اغلب مکمل ها مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا  امکان کار سریع تر و روان تر دستگاه را فراهم نموده و از چسبندگی قرص یا کپسول به یکدیگر جلوگیری می نماید.

اگرچه، تحقیقات قبلی نشان داده است که اسید استاریک سلول های T (سلول های کشنده طبیعی تان) را سرکوب می نماید که جزء اصلی و لاینفک سیستم ایمنی شما است1. طبق تحقیق انجام شده، اسید استاریک‌ انسجام غشای سلولی را از بین می برد. اثر ایجاد شده به مقدار بازه زمانی و دوز مصرفی بستگی دارد که سرانجام می تواند موجب از بین رفتن کامل عملکرد سلول گردد.

طبق نظر دکتر مرکولا، در صورت مصرف هر گونه مکمل ، از کیفیت بالا و مکمل غذایی طبیعی اطمینان حاصل نمایید تا هیچ یک از پر کننده ها و افزودنی های مضری چون استئارات منیزیم را شامل نشود.

مسائل آلودگی:
مسئله دیگری که در خصوص استئارات منیزیم مطرح شده آن است که استارات‌ به طور متداول از روغن های هیدروژنه ای چون روغن پنبه دانه گرفته شده است. این محصول اغلب به طور ژنتیکی تهیه شده است اما در صورت تهیه محصول به طرق دیگر، هنوز روغن پنبه دانه حاوی مقدار زیادی اثرات باقیمانده آفت کش ها است.

آلودگی های دیگری می تواند در طول فرآیند تولید استئارات منیزیم روی دهد. طبق گزارش ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی(WHO)2 در دسامبر 2011 ، چند گروه از استئارات منیزیم تولید شده توسط شرکت Ferro  حاوی سطوح مختلفی از آلاینده های خطرناک ذیل بوده است:
•    هیدروکسید کلسیم‌: شناخته شده به عنوان "آهک آبدیده"  که طبق موسسه ملی بهداشت ایالت متحده آمریکا سمی است.
•    بیسفنول آ (Bisphenol-A):مختل کننده قوی غدد مترشحه درون ریز و شیمیایی سمی
•    ایرگانوکس 1010 (Irganox 1010): یک ماده شیمیایی نسبتا خطرناکی که طبق سازمان حفاظت محیط زیست باعث افزایش بالقوه سمیت می شود3.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Sources and References

Magnesium Stearate: Does Your Supplement Contain This Potentially Hazardous Ingredient?Written BY Dr. Mercola
*NewHope360 June 6, 2012

Immunology. 1990 July; 70(3): 379–386
World Health Organization Quality of Medicines for Everyone, Contaminated magnesium stearate VG EP excipient manufactured by Ferro

Environmental Protection Agency Risk Assessment Division, SCREENING-LEVEL HAZARD CHARACTERIZATION OF HIGH PRODUCTION VOLUME CHEMICALs
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/06/23/whole-food-supplement-dangers.aspx





مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد