بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مولتی ویتامین ها و نقش آن ها در کاهش وزن زنان چاق

مولتی ویتامین ها و نقش آن ها در  کاهش وزن زنان چاق
طبق نتایج آزمایش بالینی زنان چاق چینی، مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی ممکن است به کاهش وزن بدن و افزایش سطوح چربی خون کمک نماید.

نتایج به دست آمده از 26 تحقیق دارونمای دوسوکور تصادفی انجام شده بر روی 87 زن حاکی از آن است که مولتی ویتامین ها و مواد معدنی به طور حائز اهنمیت با کاهش وزن بدن، شاخص حجم بدن (شاخص توده بدنی) و بافت چربی در ارتباط می باشند.

طبق یافته های منتشر شده در مجله بین المللی مرض چاقی، در حالیکه سطوح کلی ¬کلسترول‌ و کلسترول LDL(لیپوپروتئین با چگالی کم) به طورحائز اهمیت کاهش یافت، همزمان بر سطح کلسترول HDL افزوده شد.

درصد چاقی در سال های اخیر در آمریکا افزایش یافته است. طبق یافته های به دست آمده از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ،15% از مردم آمریکا در سال 1980 در مقایسه با 34 درصد امروز چاق بودند.

اگر سایر آزمایشات بالینی انجام شده بر روی گروه های دیگر از این یافته ها پشتیبانی نماید، می توان گفت مولتی ویتامین ها و مواد معدنی نقش مهمی در کنترل و کاهش وزن ایفا نموده اند.

مصرف مولتی ویتامین:

طبق پنل علمی پیشرفته موسسه ملی سلامت، نیمی از مردم آمریکا به طور روزمره مکمل های غذایی مصرف کرده و هزینه سالانه آن ،  بالغ بر 20 میلیارد دلار برآورد شده  است.

نتایج اخیر مرکز بررسی تغذیه و سلامت ملی آمریکا نشان داد که 35% از بزرگ سالان به طور منظم یک یا چند نوع محصول مولتی ویتامین مصرف می نمایند(A.m.j.Epidemiol.,2004,vol.160.pages 339-349).

محققان چینی بر اساس تحقیق دیگر انجام شده از سوی پروفسور CH SUN از بخش تغذیه و بهداشت غذایی دانشگاه پزشکی هاربین گزارش نمودند: گروه هایی که مولتی ویتامین و مواد معدنی مصرف کرده اند به طور میانگین 3.6 کیلوگرم وزن از دست داده اند، در حالیکه گروه هایی که کلسیم و دارونما مصرف کرده اند به ترتیب  0.9 و 0.2 کیلوگرم کاهش وزن داشته اند.

به علاوه، کاهش دور کمر و شاخص حجم بدن (شاخص توده بدنی/BMI)  در گروه هایی  که مولتی ویتامین و مواد معدنی مصرف کرده اند نیز دیده شده است در حالیکه تغییرات روی داده در سایر گروه ها حائز اهمیت نبود. محققان نوشتند: به  نظر ما، این  تحقیق نخست عوارض مولتی ویتامین و مواد معدنی بر روی لیپید افراد چاق را بررسی می نماید.  


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:


Multivitamins may help weight loss in obese woman

http://www.nutraingredients-usa.com/Research/Multivitamins-may-help-weight-loss-in-obese-women

international journal of obesity published online ahead of print,doi:10.1038/ijo.2010.14

"Effects of multivitamin and mineral supplementation on adiposity, energy expenditure and lipid profiles in obese Chinese women"
Authors: Y.LI.C.WANG.K.ZHU, R.N.FENG.C.H.SUN



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد