بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل های ویتامین B12 می توانند به درمان هپاتیت C کمک کنند

مکمل های ویتامین B12 می توانند به درمان هپاتیت C کمک کنند

 یک مطالعه آزمایشی نشان داد که اضافه کردن ویتامین B12 به روش درمان استاندارد ویروس هپاتیت C (HCV) توانایی بدن را بطور قابل ملاحظه ای در مقابله با بیماری فوق افزایش می دهد.

نتایج این تحقیق نشان داد که این تاثیر بویژه در بیمارانی که عفونت درمان آنها را مشکل کرده است، بسیار قوی تر است.

متاسفانه 60 تا 80 درصد از افرادی که دچار عفونت ویروسی کبدی HCV شده اند مستعد مبتلا شدن به هپاتیت مزمن هستند و تقریبا در یک سوم آنها این عفونت به سیروز و بیماری کبدی ترمینال پیشرفت می کند.

درمان استاندارد اینترفرون و ریباویرین ویروس ها را در 50 درصد بیماران عفونی دارای ژنوتیپ یک  HCV  از بین می برند. این مقدار در بیماران عفونی ژنوتیپ دو و سه به 80 درصد می رسد. اما این روش برای از بین بردن ویروس ها در تقریبا نیمی از افراد دچار عفونت با HCV با شکست مواجه است و یا پس از درمان با این روش به محض توقف آن عفونت باز می گردد.

در حالی که درمان این بیماری با نسل جدید داروهای ضدویروسی امیدبخش بوده است اما این داروها بسیار گران قیمت هستند و درمان را برای اقشار ضعیف بسیار مشکل می کنند.

تحقیقات آزمایشگاهی در طول یک دهه گذشته پیشنهاد می دهد که ویتامین B12 می تواند در سرکوب کردن HCV نقش داشته باشد.

کبد اصلی ترین مرکز ذخیره ویتامین B12 در بدن است اما این قابلیت بطور مستقیم با بیماری فوق از بین رفته و بافت کبد تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین محققان در تلاش بودند دریابند اضافه کردن ویتامین B12 به درمان استاندارد بیماری فوق می تواند تفاوت هایی ایجاد کند یا خیر.

94 بیمار با عفونت HCV بصورت تصادفی انتخاب شده و درمان استاندارد یا درمان استاندارد بعلاوه ویتامین B12 (ug 5000 در هر 4 هفته) را برای بین 24 (برای ژنوتیپ دو و سه)و 48 (برای ژنوتیپ یک) هفته دریافت کردند. توانایی بدن برای از بین بردن ویروس ها پس از 4 هفته (پاسخ ویروسی سریع)، 12 هفته (پاسخ ویروسی کامل اولیه)، در پایان درمان و 24 هفته پس از توقف درمان (پاسخ ویروسی پایدار) مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس نتایج بدست آمده، تفاوت اساسی بین دو روش درمان در 4 هفته اول مشاهده نشد. اما برای هفته های بعدی تفاوت چشمگیری بین دو روش درمان مشاهده شد، بویژه در مورد 24 هفته پس از توقف درمان که معمولا مهم ترین مرحله در درمان فوق است.

بطور کلی نتایج نشان داد که اضافه کردن ویتامین B12 به درمان استاندارد، پاسخ ویروسی پایدار را به اندازه 34 درصد تقویت می کند.

محققان نتیجه گرفتند که تا مشخص شدن معیارهای مناسب بودن درمان با نسل جدید داروهای ضد ویروسی، درمان استاندارد بعلاوه ویتامین B12 می تواند یک روش جایگزین ارزان و ایمن برای درمان عفونت ناشی از HCV باشد بویژه برای افرادی که دارای نوعی از ویروس هستند که به سختی درمان می شود. همچنین این روش درمان برای کشورهایی که دارای مشکلات اقتصادی هستند می تواند بسیار سودمند باشد.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

منبع: Gut. 2013 , 62, 766
لینک: برای مشاهده اینجا کلیک کنید

 https://www.sciencedaily.com/releases/2012/07/120718074031.htm

Vitamin B12 supplements may help treat hepatitis C


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد