بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل های آهن در نوزادان متولد شده با وزن کم، اختلالات رفتاری مانند اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی را کاهش می دهد

مکمل های آهن در نوزادان متولد شده با وزن کم، اختلالات رفتاری مانند اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی را کاهش می دهد

در مقاله ای که در مجله Pediatrics به چاپ رسیده است، دانشمندان دانشگاه اومئا در سوئد به این نتیجه رسیدند که دادن مکمل های آهن به نوزادان متولد شده با وزن کم، خطر مشکلات رفتاری مانند ADHD را در زندگی آینده آنها کاهش می دهد.

ADHD (اختلال کم‌توجّهی - بیش‌فعالی) شایعترین اختلال رفتاری در سنین کودکی و بلوغ است. این اختلال یک اختلال رفتاری رشدی است. معمولاً کودک توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعّالیّت بدنی غیر معمول و بسیار بالا برخوردار است.

 این اختلال با فقدان توجه، فعّالیت بیش‌ازحد، رفتارهای تکانشی، یا ترکیبی از این موارد همراه است. هر کودکی با شک ADHD باید به دقت تحت نظر یک پزشک معاینه گردد. بسیاری از این کودکان، یک یا چند اختلال رفتاری دیگر نیز دارند. همچنین ممکن است یک مشکل روانی مانند افسردگی یا اختلال دوقطبی داشته باشند.

در این آزمایش تصادفی کنترل شده، محققان سوئدی به 285 نوزاد متولد شده با وزن کم مقادیر 0، 1 یا 2 میلی گرم بر کیلو گرم از مکمل های آهن را در هر روز در سنین 6 هفتگی تا 6 ماهگی دادند. در سن سه و نیم سالگی، این نوزادان و 95 نفر دیگر که دارای وزن تولد نرمال بودند (به عنوان گروه کنترل) از لحاظ هوشی و رفتاری مورد ارزیابی قرار گرفتند.

هیچ تفاوت چشمگیری در IQ گروه نوزادان متولد شده با وزن کم و گروه با وزن نرمال وجود نداشت. اما در مورد مشکلات رفتاری مانند ADHD تاثیر چشمگیری با مصرف مکمل های آهن مشاهده شد. در نوزادان متولد شده با وزن کمی که هیچ مکمل آهنی دریافت نکردند، 7/12 درصد علامت هایی که نشان دهنده مشکلات رفتاری است نشان دادند.

 این مقدار در مورد نوزادانی که یک میلی گرم آهن دریافت کرده بودند 9/2 درصد و در مورد نوزادانی که دو میلی گرم آهن دریافت کردند 7/2 درصد بود. این نتایج در حالی به دست آمد که در گروه کنترل 2/3 درصد از کودکان دارای علائمی از اختلالات رفتاری بودند.

نتایج این تحقیق نشان داد که برای داشتن سلامتی بلند مدت در کودکان متولد شده با وزن کم، مصرف زودهنگام مکمل های آهن می تواند راهگشا باشد.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Pediatrics. 2013 , 131, 47-55
https://www.sciencedaily.com/releases/2012/12/121210080641.htm


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد