بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا ویتامین کا واقعا می تواند مانع از رشد سلول سرطانی شود؟

آیا ویتامین کا واقعا می تواند مانع از رشد سلول سرطانی شود؟

ویتامین K مانع از رشد تومور سرطان می شود
ویتامین کا دارای اثرات ضد سرطانی است. مکانیزم جدید شناخته شده ویتامین K نشان می دهد که ویتامین K طی چند مرحله از قابلیت مبارزه با سرطان برخوردار است.
محققان به طرق مختلف نشان داده اند که ویتامین K2 مانع از تکثیر سلول های سرطانی می گردد. این مطالعات از طریق رژیم غذایی و مکمل ها سالم ترین روش کاهش سرطان را تایید می نماید.

آیا ویتامین کا واقعا می تواند مانع از رشد سلول سرطانی شود؟
ویتامین K، نام گروهی از ترکیبات مربوط است. هر یک از آن ها نقش مهمی در جلوگیری از سرطان ایفا می نمایند. ویتامین های K1 و K2 ، دو شکل طبیعی از ویتامین می باشند که می توانندطی چند مرحله از رشد سلول های سرطانی جلوگیری نمایند.

واکنش ضد توموری ویتامین کی از سال 1947 مورد بررسی قرار گرفته است. اما،  اخیرا مشخص شده است که اشکال مختلف ویتامین K واقعا می توانند مانع از بروز سلول های سرطانی شوند. ویتامین کا با تنظیم عوامل رشد و مولکول های گیرنده بر روی تومور ها تاثیر می گذارد،مخصوصا وقتی سلول ها قادر به شبیه سازی دقیق رشد و بهبود تومور نمی باشند.

تومور ها سریعا می توانند در منابع خونشان رشد کرده و بزرگ تر شوند. متابولیسم بالای آن ها بدین معنا است که آن ها سریعا اکسیژن جذب می نمایند. این تومور ها نسبت به سایر بافت های سالم تر اطراف به استرس اکسیداتیو آسیب می رسانند. ویتامین کا با شبیه سازی از استرس اکسیداتیو باعث از بین رفتن سلول های تومور می شود، بدون اینکه سمیتی در داخل بافت های سالم ایجاد نماید.

مکانیزم  منحصر به فرد دیگری که اخیرا در راستای سرطان های مجرای صفرا و سرطان خون شرح داده شده، اوتوفاژی است که در آن سلول های سرطان با آزاد کردن آنیزم های گوارشی خودشان را می خورند. ویتامین C و K  از دیگر مکانیزم هایی می باشند که از طریق اوتوفاژی سلول ها و محتویات داخلی شان را تجزیه کرده و منجر به مرگ سلول سرطانی می شوند. تحقیق دیگر انجام شده از سوی اوروگوئه نشان می دهد که مکمل های K و C سلول های تومور بیماران مبتلا به سرطان پرستات را از بین برده اند.

تحقیق دیگر انجام شده بر روی چشم انداز اروپا در راستای سرطان و مغذی ها نشان داد که 24000 شرکت کننده بین 35 تا 64 سال در تحقیق شرکت کرده و به هنگام ثبت نام در تحقیق سالم بوده و به هیچ سرطانی مبتلا نبودند. آن ها به مدت 10 سال تحت مراقبت قرار گرفتند. میزان مصرفی ویتامین K1 و K2 آن ها نیز در این بازه زمانی مورد آزمایش قرار گرفت. یافته ها نشان داد که ویتامین K2 با کاهش خطر ابتلا به سرطان در ارتباط است.  مصرف K2 شدیدا منجر به کاهش سرطان پروستات و ریه بیماران شده است.

محققان کلینیک  مایو در مینه سوتا نیز دریافته اند که افرادی که مقدار زیادی ویتامین K مصرف کرده اند کمتر در معرض خطر  رشد  لنفوم غیر هوچکین قرار گرفته اند. ویتامین K1 در این تحقیق شدیدا از خطر ابتلا به سرطان کاسته است.

افرادی که بالاترین سطوح ویتامین K1 و یا مکمل ها را در رژیم غذایی شان داشته اند نسبت به سایرین 45 درصد کمتر در معرض خطر رشد لنفوم ها قرار گرفته اند. به علاوه، محققان ژاپنی نیز دریافته اند که ویتامین K2 ممکن است نقش مهمی در جلوگیری از سرطان کبد ناشی از سیروز ویروسی (التهاب شدید کبدی) ایفا نماید.



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد