بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل های موثر در سلامت کلیه ها

مکمل های موثر در سلامت کلیه ها

The Best Supplements for Kidney Health

مشاهده منبع: اینجا کلیک کنید

مکمل های موثر در سلامت کلیه ها

کلیه ها نقش مهم و محوری در پاکسازی سموم و مواد زائد بدن ایفا نموده و به تنظیم فشار خون نیز کمک می  نمایند. به گفته وب سایت مرکز تحقیقات بیماری های کلیوی و ادراری (NKUDIC)، انسان ها قدرکلیه های سالم را زمانی می شناسد که کلیه ها دچار مشکل شده یا بر اثر بیماری هایی چون دیابت ، فشار خون بالا یا مسمویت مواد شیمیایی،  آسیب دیده باشند.

مکمل های مفید برای سلامت کلیه ها

از جمله مکمل های غذایی که می توانند در تامین سلامت کلیه ها ایفای نقش کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد

ویتامین C

به گفته وب سایت پزشکی DoctorYourself.com، ویتامین C از کلیه ها محافظت کرده و سنگ کلیه را دفع می نماید. مخصوصا سنگ اوراتی که به صورت کریستال اسید اوریک رسوب می نماید. ویتامین C را می توان در آب پرتقال، انگور و هویج یافت.

ویتامین B

 مصرف انواع مکمل های B مخصوصا مکمل ویتامین B6 در جلوگیری از سنگ کلیه حائزا همیت است. کمبود ویتامین B6 باعث  پیشرفت سنگ کلیه می شود.

آب لیمو:

پتاسیم بالای آب لیمو ممکن است مانع از شکل گیری کریستال های اسید اوریک شود. به گفته وب سایت HEALTH911.COM ،اسید اوریک پیش ماده نقرس و سنگ کلیه است. پتاسیم موجود در آب لیمو همچنین موجب ایجاد کربنات کلسیمی می شود که باعث قلیایی شدن بدن شده و در نهایت سیستم بدن اسید ها را خنثی می نماید. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند(UMMC)، پتاسیم ماده معدنی و یکی از الکترولیت های مورد نیاز برای تنظیم فشار خون ،کلیه ، قلب و پالس های الکتریکی بدن می باشد.

قرص سرکه سیب:

به گفته دکتر تئودور بارودی، قرص سرکه سیب حالت قلیایی بدن را تنظیم می نماید. او می گوید: سرکه سیب با  خنثی سازی اسید ها در طول فرآیند گوارشی قادر به ایجاد حالت قلیایی در سیستم بدن می باشد.  وضعیت بدن در این حالت به خوبی حفظ شده و بدن کاملا سالم است. سرکه سیب زمانی زمانی برای کلیه ها کاربرد دارد که ادرار  قلیایی است. ضمن اینکه سرکه سیب از طریق اسید اوریک مانع از بروز آسیب به کلیه ها می شود.

مکمل ال کارنتین:

ال کارنتین، ترکیبی از آمینو اسید و مغذی هایی است که چربی موجود در بدن مخصوصا کلیه و کبد را به  انرژی تبدیل می نماید. به گفته UMMC ، بدن گاهی به ال کارنتین نیاز دارد، زیرا منابع تولید آن ممکن است در صورت بدکاری کلیه ها کاهش یابد. البته قبل از آغاز مصرف این مکمل حتما با پزشک خود صحبت نمایید.



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد