بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا ویتامین های دوران بارداری ارزش خرج کردن پول را دارند؟

آیا ویتامین های دوران بارداری ارزش خرج کردن پول را دارند؟

Are prenatal vitamins worth the money

 مشاهده منبع: اینجا کلیک کنید

CNN-کارگروه خدمات پیشگیری آمریکا در توصیه ای تصدیق کرد "زنانی که در فکر باردار شدن هستند در روز باید 400 تا 800 میلی گرم فولیک اسید مصرف کنند"

دکتر آلکس کمپر عضو این کارگروه و پزشک متخصص اطفال در خبری که در این مورد پخش شد گفت: این مکمل ها می توانند به صورت های مختلف مولتی ویتامین های روزانه، ویتامین های دوران بارداری یا قرص های تنهایی که حاوی مقدار توصیه شده فولیک اسید هستند، مصرف شوند.

پزشکان از دیرباز به زنان توصیه می کنند که قبل یا در طول دوران بارداری فولیک اسید مصرف کنند تا خود را از نقص های لوله عصبی مانند آننسفالی و اسپاینا بیفیدا محافظت کنند.پس از تحقیقات زیاد هنوز مقدار به روزشده تجویز فولیک اسید مورد سوال است. آیا مکمل های دوران بارداری واقعا به اندازه ای فولیک اسیددارند که هم مادر و هم فرزند را تامین کنند؟

گرچه برخی از این مواد مغذی در این مکمل ها مهم هستند اما تعدا زیادی از آنها ممکن است غیرضروری باشند. این قضیه را مقاله ای که در مجله British Medical Journal's Drug and Therapeutics Bulletin در سال 2016 به چاپ رسید تایید کرده است.

دکتر جیمز کیو سردیبر مجله فوق گفت: این مقاله مشخص کرد که فقط فولیک اسید و ویتامین D موجود در مکمل های غذایی دارای اثراتی برای زنان باردار هستند. این شگفت آور بود.چرا که کمبود ویتامین در زنان در سنین باروری بسیار شایع است و بنابراین انتظار می رود که به هر طریقی شواهد بسیار خوبی در هنگام مصرف یک مولتی ویتامین در آنان  مشاهده شود.

این در حالی است که معمولا ویتامین های دوران بارداری با این هدف به بازار عرضه می شوند که تمام ویتامین ها و مواد معدنیمورد نیاز برای مادر و جنینش که از طریق یک رژیم غذایی روزانه ممکن است تامین نشود رافراهم کنند. براساس آنچه در مقاله ذکر شده مکمل های دوران بارداری می توانند به اندازه 64/16 دلار در ماه هزینه ایجاد کنند.

کیو گفت: زنان می توانند مطمئن باشند که مصرف یک مکمل فولیک اسید و ویتامین D تمام آن چیزی است که آنها نیاز دارند و آنها می توانند با این کار پول خود را تا حد زیادی ذخیره کرده و از خرید مولتی ویتامین های گران قیمت مارک دار خودداری کنند. اگر آنها نگرانی خاصی در مورد کمبود یک ویتامین یا ماده معدنی دیگر داشته باشند باید در مورد آن با پزشک یا داروساز خود مشورت کنند.

براساس مروری که در مقاله فوق جمع آوری شده است، محققان اثر استفاده از فولیک اسید، آهن، ویتامین های D،C، E و A را در مکمل های بارداری مورد آزمایش قرار داده اند. اما شواهد واضحی که نشان دهد سایر ویتامین ها و مواد مغذی، بجز فولیک اسید و ویتامین D، از عوارض بارداری جلوگیری کند بدست نیامد. فقط بطور نسبی استفاده از مکمل های حاوی ویتامین A در دوران بارداری توصیه نشد. بر اساس نتایج این مقاله فولیک اسید بهترین اثرات مثبت را داشته و پس از آن اثرات ویتامین D با وضوح کمتر مشاهده شده است.

چه چیزی توصیه می شود؟

اما برخی از پزشکان اشاره می کنند که این نتایج نمی توانند نسخه ای برای نیازهای زنان باردار در امریکا باشند.
هر چند کنگره آمریکایی متخصصان زنان و زایمان راهکار خاصی در این مورد ندارند که زنان باردار نیاز به مکمل های بارداری دارند یا نه، اما دکتر اسکات سالیوان، یکی از اعضای کنگره، مصرف مبتنی بر شواهد کمترین مقدار از مواد مغذی رابصورت زیر پیشنهاد می دهد:
•    400 میکروگرم فولیک اسید
•    27 میلی گرم آهن
•    1000 میلی گرم کلسیم
•    600 واحد بین المللی ویتامین D
سالیوان گفت: مطمئنا بسیار راحت تر است که یک مکمل بجای 5 چیز جدا مصرف شود و احتمالا تطابق پذیری را بیشتر می کند. او اضافه کرد: الان زمان آن نیست که مولتی ویتامین ها یا ویتامین های دوران بارداری رها شوند.

 مواد مغذی برای دوران بارداری بسیار مهم هستند و باید به بیشترین حد برسند. اما انتخاب ویتامین های بارداری باید منحصر به هر فرد شود و باید در تطابق با OB-GYN هر زن، و با در نظر گرفتن کمینه های اشاره شده در بالا، باشد.



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد