بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تحقیقات جدید نشان دادند مکمل های غذایی از پیری مغز جلوگیری می کنند

تحقیقات جدید نشان دادند مکمل های غذایی از پیری مغز جلوگیری می کنند
براساس تحقیقات جدیدی که در دانشگاه مک ماستر انجام گرفت مشخص شد که یک مکمل غذایی که حاوی مخلوطی از 30 ویتامین و ماده معدنی بود خصوصیات ضدپیری قابل ملاحظه ای نشان داده و می تواند از پیر شدن و از بین رفتن سلول های مغزی جلوگیری کرده و حتی آنها را احیا کند.

دانشمندان اعتقاد دارند این یافته می تواند در آینده  پیشرفت بیماری های فاجعه بار عصبی مانند آلزایمر، ALS و پارکینسون را کندتر کند.

جنیفر لمون محقق دانشکده بیولوژی و مسئول علمی این تحقیق می گوید: این یافته بسیار ارزشمند است و امید ما این است که چنین مکملی بتواند از بروز برخی بیماری های جدی و خطرناک جلوگیری کرده و در نهایت کیفیت زندگی را بهبود بخشد.

فرمول این مکمل که شامل برخی عناصر عمومی مانند ویتامین های B، C، D، فولیک اسید، عصاره چای سبز، روغن جگر ماهی کاد و سایر مواد مغذی است نخستین بار در سال 2000 توسط محققان دانشکده بیولوژی دانشگاه مک ماستر طراحی شده بود.

در دهه گذشته مطالعاتی بر روی این مکمل انجام گرفته بود و نیمی از آنها پیشرفت هایی در موش ها نشان داده بود. این نتایج هم در موش های نرمال و هم در موشهای پرورش یافته برای چنین تحقیقاتی که دارای سرعت رشد بیشتری هستند مشاهده شد. موش هایی که در این مطالعه استفاده شدند بیش از نیمی از سلول های مغزی خود را از دست داده بودند که این قضیه باعث شده بود بیشتر بخش های مغز آنها به سختی تحت تاثیر قرار بگیرد، تاثیری که در انسان معادل بیماری آلزایمر است.
این موشها با استفاده از مکمل تهیه شده در طول چندین ماه تغذیه شدند. محققان متوجه شدند که این مکمل به مرور زمان از بین رفتن سلول های مغزی را بطور کامل متوقف کرده و زوال شناختی را از بین می برد.

لمون اضافه کرد: این تحقیق نشان می دهد که مکمل حاضر پتانسیل زیادی برای کمک به افرادی دارد که از بیماری های عصبی فاجعه بار رنج می برند.

مرحله بعدی تحقیق آزمایش کردن آن بر روی انسان در طول دو سال آینده است و هدف آنها افرادی هستند که دارای بیماری های عصبی هستند.

نتایج این تحقیق در مجله Environmental and Molecular Mutagenesisدر اواخر سال 2016 به چاپ رسیده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر: 


www.sciencedaily.com

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد