بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

چرا برخی افراد ترجیح می دهند که مکمل آهن با ملح بیس گلیسینات را انتخاب کنند

چرا برخی افراد ترجیح می دهند که مکمل آهن با ملح بیس گلیسینات را انتخاب کنند

کمبود آهن، شایع‌ترین نوع کمبود تغذیه‌ای در سراسر جهان است. یکی از هر هشت استرالیایی به اندازه کافی آهن مصرف نمی‌کند. اما این ماده معدنی چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد و چگونه می‌توان از دریافت کافی آن اطمینان حاصل کنیم؟

آهن برای حدود ۲۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن مورد نیاز است و در بسیاری از عملکردهای مهم از جمله تولید انرژی، انتقال اکسیژن، فعالیت سیستم ایمنی و ساخت هورمون‌ها، انتقال‌دهنده‌های عصبی و DNA نقش دارد. بنابراین ما احتیاج به میزان‌های مناسب از آن برای اطمینان از سلامت کلی مطلوب خود داریم.

شاید تعجب‌آور باشد که طیف گسترده‌ای از افراد حتی نیاز بیشتری به آهن دارند؛ از جمله گیاه‌خواران، زنان دچار عادت ماهیانه یا باردار، ورزشکاران، نوجوانان، سالمندان، افراد دارای سلامت روده ضعیف و کسانی که از برخی داروها استفاده می‌کنند (به عنوان مثال قرص‌های ضد بارداری خوراکی، آسپرین، مهارکننده‌های پمپ پروتون، استروئیدها، ضد اسید‌ها و ضد انعقاد‌ها).

عواملی که وضعیت آهن در بدن را تحت تأثیر قرار خواهند داد عبارتند از مقدار و نوع آهن در رژیم غذایی و مقداری که در روده کوچک جذب می‌شود.


دو نوع آهن در رژیم غذایی وجود دارد:

هم، که در گوشت یافت می‌شود و غیر هم، که به طور عمده در غذاهای گیاهی وجود دارد.

فراهمی زیستی (میزان قابل جذب و استفاده) آهن از این انواع، کاملاً متفاوت است. در حالی که جذب آهن هم به طور کلی بسیار خوب است، اما آهن کمتری از منابع غیر هم جذب می‌شود؛ زیرا سایر مواد رایج در رژیم غذایی، از جذب آهن جلوگیری می‌کنند (برای مثال فیتات‌ها، پلی ‌فنل‌ها و تانن‌ها) و همچنین این گونه آهن، ساختار غیر قابل حلی دارد.

با آنکه مصرف آهن به طور منظم در رژیم غذایی برای حفظ سطوح کافی مهم است؛ در هنگام کمبود آهن، مصرف متناسب آن به تنهایی از رژیم غذایی برای بازگشت ذخایر آهن به میزان طبیعی می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل است که مکمل آهن خوراکی معمولاً برای افزایش ذخایر آهن توصیه می‌شود.

با این حال، عوارض جانبی رایج مرتبط با اشکال مختلف آهن شامل تهوع، سوء هاضمه، یبوست و اسهال است. به همین خاطر در بسیاری از انواع آهن، شلات (آهن و مواد متصل به آن که برای جذب لازم هستند) در دستگاه گوارش از هم جدا می‌شوند؛ بنابراین اغلب آهن جذب نمی‌گردد. ممکن است این بخش جذب‌نشده، دیواره روده و فلور میکروبی (مخلوطی از موجودات که در روده زندگی می‌کنند) را تغییر دهد.

Ferrochel® (بیس گلیسینات آهن)، یک فرم شلات‌شده انحصاری از آهن غیر هم است که بدون شکسته شدن، از میان معده و روده کوچک عبور می‌کند. نشان داده شده که این ملح به طور مؤثرتری از انواع دیگر شلات آهن در افراد سالم با سطح آهن متفاوت، جذب می‌شود.


همچنین مطالعات متعدد اثبات کردند که این فراهمی زیستی برتر در حضور مواد رایج در رژیم غذایی که به طور معمول از جذب آهن غیر هم جلوگیری می‌کنند (مانند پلی فنل‌ها، فیتات‌ها و تانن‌ها)، رخ داده است. به دلیل این افزایش جذب، مکمل می‌تواند بهتر تحمل شده و در حمایت از رژیم غذایی دریافتی، مؤثر‌تر باشد.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Bioceuticals..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد