بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل‌های غذایی، کلیدی برای درمان بیماری نادر

مکمل‌های غذایی، کلیدی برای درمان بیماری نادر


بر اساس یک مطالعه جدید، مکمل غذایی به نام «فسفاتیدیل سرین» ممکن است در کاهش اثرات زیان‌بار دیس‌اتونومی خانوادگی (FD) مؤثر باشد

FD یک اختلال مخرب عصبی ناتوان‌کننده که جنبه‌های سیستم عصبی خودکار مانند بلع، تعریق و حساسیت به درد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و خطر عوارض ریوی و دستگاه گوارش را در بیماران افزایش می‌دهد.
این مطالعه در ژورنال PLOS Genetics منتشر شده است.

نورون‌ها، طویل‌ترین سلول‌ها در بدن ما هستند. مسیرهایی در امتداد نورون‌ها، مواد ضروری را به سلول‌های عصبی ما می‌رساند. در اغلب بیماری‌های مخرب عصبی، این مسیرها به نام میکروتوبول‌ها و فرآیند انتقال آکسونی دچار اختلال می‌شوند. این مطالعه نشان می‌دهد که تغییرات در ثبات میکروتوبول‌ها و اختلال در روند این انتقال، ممکن است به FD منجر شود.

این گروه تحقیقاتی، یک مدل موشی از FD ایجاد کردند. این موش‌ها به علائمی شبیه به بیماران انسانی دچار FD، از جمله تأخیر رشد، اختلالات حسی، میکروتوبول‌های ناپایدار و اختلال در انتقال آکسونی فاکتور رشد عصبی، مبتلا شده بودند.

آن‌ها دریافتند که در سلول‌های عصبی موش‌های بیمار، این مسیرهای میکروتوبولی به وسیله سطوح افزایش‌یافته از آنزیمی به نام HDAC6 مختل می‌شوند. این اختلال، پیوستگی اجزای مسیر را از بین می‌برد. این امر باعث ثبات کمتر آنها و حرکت آهسته‌تر مواد می‌شود.

پژوهشگران از زمانی که موش‌های مبتلا به علائم FD ایجاد شدند، درمان فسفاتیدیل سرین را تجویز کردند که میزان این آنزیم را کاهش می‌دهد. فسفاتیدیل سرین حاوی اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب بوده و در کند کردن از دست دادن حافظه بلندمدت، مؤثر شناخته شده است.

محققان دریافتند که درمان با فسفاتیدیل سرین، موجب افزایش ثبات میکروتوبول‌ها و بهبود حرکت آنها می‌شود.‌ آنان مسیر مولکولی را شناسایی کردند که منجر به تخریب نورون‌ها در FD می‌شوند و نشان دادند که فسفاتیدیل سرین این توانایی را دارد که سرعت پیشرفت تخریب نورون‌ها را کاهش دهد. فسفاتیدیل سرین می‌تواند فعالیت سلول‌های عصبی را در موش‌های مبتلا به FD اصلاح کند.

محققان در حال تحقیق بر روش‌های بهبود توزیع فسفاتیدیل سرین در دستگاه عصبی هستند.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

MedicalNewsToday..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد