بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مولتی ویتامین ها و منابع تامین ریز مغذی ها/ ویتامین ای را چگونه از طبیعت دریافت کنیم؟

مولتی ویتامین ها و منابع تامین ریز مغذی ها/ ویتامین ای را چگونه از طبیعت دریافت کنیم؟

 پیش از مصرف مولتی ویتامین ها یا ویتامین ها به صورت مجزا، بهتر است نگاهی اجمالی به سفره روزانه داشته باشید و با یک بازنگری کلی تلاش کنید میزان مورد نیاز به انواع ویتامین ها را به صورت طبیعی و ارگانیک دریافت کنید.

مولتی ویتامین ها می توانند حاوی بسیاری از ترکیبات مورد نیاز بدن باشند ولی صد البته بهتر است این نیاز ها از طریق منابع طبیعی و تغذیه صحیح روزانه تامین شوند.

هر چند مولتی ویتامین ها، به یک پای ثابت و روزانه در برخی کشورها تبدیل شده اند و مصرف روزانه قرص یا کپسول مولتی ویتامین به موضوعی شایع تبدیل شده است، ولی همه صاحب نظران توصیه می کنند که مردم تلاش خود را نسبت به تامین طبیعی مواد مغذی کم نکنند.

در این نوشتار سعی کرده ایم بر اساس آنچه که د رکتاب پی در آر نوتریشن آمده است به منابع طبیعی تامین ویتامین ای توجه کنیم:

ویتامین E در گیاهان، حیوانات و در برخی جلبک‌های سبز، قهوه‌ای و سبز/ آبی یافت می‌شود. غنی‌ترین منابع این ویتامین روغن‌های تصفیه نشدة به دست آمده از گیاهان خوراکی شامل جوانه گندم، آفتابگردان، دانه کتان، کانولا و روغن زیتون است. در این روغن‌ها، تقریباً 50% محتوای توکوفرول بصورت آلفا- توکوفرول است.

مقادیر گاما – توکوفرول در روغن سویا و روغن ذرت 10 برابر مقدار آلفا – توکوفرول است. روغن‌های به دست آمده از نخل، سبوس برنج و نارگیل، منابع غنی توکوتری انول‌ها هستند. آلفا توکوفرول شکل اصلی ویتامین E موجود در فرآورده‌های حیوانی است و بیشتر در قسمت چرب گوشت وجود دارد.

دیگر مواد حاوی این ویتامین شامل غلات تصفیه نشده، میوه‌ها، مغزها و سبزیجات است.
بخش عمده RRR – آلفا توکوفرول (دِ-آلفا توکوفرول) مکمل موجود در بازار از روغن غیر تصفیه سویا مشتق شده است. از آنجا که روغن سویا به طور عمده حاوی گاما-توکوفرول است، یک فرایند سنتتیک لازم است تا گاما – توکوفرول به آلفا – توکوفرول تبدیل شود. بنابراین، آلفا – توکوفرول به دست آمده از روغن سویا یک محصول نیمه سنتتیک است و از این جهت به جای آلفا – توکوفرول طبیعی آلفا – توکوفرول با منشأ طبیعی نامیده می‌شود.

بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد