بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین E در برابر اشعه فرابنفش نقش حفاظتی دارد!!

ویتامین E یک ویتامین شناخته شده‌ی محلول در چربی، ضروری برای سلامت انسان است که برخی از مزایای آنتی اکسیدانی آن در خور توجه است. این ادعا که ویتامین E درمان مؤثری برای بیماری قلبی عروقی اثبات شده است، بحث انگیز است. در خصوص اثرات پیشگیرانه این ویتامین از بیماری‌های قلبی- عروقی شواهد بیشتری وجود دارد.

این ویتامین ممکن است اثرات ضد سرطان و عملکردهای مطلوب تنظیم کننده سیستم ایمنی داشته باشد. شواهدی که نشانگر اثرات معنی دار حفاظت از سیستم عصبی برای ویتامین E باشند، مبهم هستند. فرضیاتی در خصوص فواید معدود ویتامین E در بیماران مبتلا به آسم و آرتریت روماتوئید وجود دارد. ممکن است این ویتامین علیه برخی اشکال آلودگی محیطی و سایر سموم اثرات محافظتی داشته باشد.این ویتامین ممکن است فوایدی نیز در زمینه برخی اختلالات چشمی، برخی انواع دیابت و سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.

همچنین ممکن است ویتامین E در برابر اشعه فرابنفش نقش حفاظتی داشته باشد. ادعاها در خصوص اثرات ویتامین E بر روی تقویت قدرت باروری 

مردان، توانایی جنسی و بهبود توان انجام ورزش و نیز کاهش روند پیری پوست، چندان حمایت نشده‌اند. این ویتامین ممکن است فوایدی در گرفتگی عضلانی داشته  باشد. شواهد بسیار مقدماتی وجود دارد که مؤید اثرات  کمکی ویتامین E در درمان استئاتوهپاتیت غیر الکی (NASH) است.

************

منبع: سامانه مکمل شناسی 

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد