بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

خواص ماست را بدانیم

ماست ممکن است انواعی از اثرات مثبت ایمونولوژیک داشته باشد و در مبارزه علیه برخی عفونت‌ها کمک کننده باشد. ممکن است ماست در برخی موقعیت‌ها دارای اثرات ضد سرطانی و ضد آتروژنی باشد. همچنین ممکن است در برخی اختلالات گوارشی و در برخی افراد مبتلا به آلرژی و آسم مفید باشد. پره‏بیوتیک‌ها، پرو بیوتیک‌ها و سیم بیوتیک‌ها را نیز ببینید.

موارد منع مصرف
مصرف ماست در افرادی که به هر جزء از فرآورده‌های حاوی ماست حساسیت دارند، ممنوع است.

موارد احتیاط
هرچند ماست نسبت به شیر تخمیر نشده، محتوای لاکتوز کمتری دارد، اما برای برخی افراد مبتلا به کمبود لاکتاز همچنان غیر قابل تحمل است. با این وجود در کل، در افراد مبتلا به کمبود لاکتاز، ماست بهتر از شیر تخمیر نشده تحمل می‌شود.

عوارض جانبی
گزارشاتی از ایجاد نفخ و اسهال به دنبال مصرف ماست در افراد مبتلا به کمبود لاکتاز وجود دارد.

اوردوز
موردی شناخته نشده است.

دوز و نحوه مصرف

ماست به صورت فرآورده‌های بسیار متنوع موجود است. ماست ممکن است به عنوان یک غذای فراویژه در نظر گرفته شود. در برخی ماست‌ها، باکتری‌های اسید لاکتیک در طول فرآیند تولید، در اثر پاستوریزاسیون کشته می‌شوند. ماست‌هایی که باکتری‌های اسید لاکتیک در آنها کشته شده است، ممکن است هنوز برخی، اما نه همه اثرات مطلوب خود را داشته باشند.

میزان دریافت ماست متنوع است. یک مطالعه، اثر ضد آلرژی ماست با مصرف روزانه 200 گرم برای مدت یک سال را نشان داد. در این مطالعه مشاهده شد مصرف ماست غیر پاستوریزه موثرتر از ماست پاستوریزه است.

**********

منبع: سامانه مکمل شناسی 


بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد