بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

دریافتی روزانه آهن خود را کنترل کنید

 آهن یک ماده مغذی ضروری برای داشتن یک رژیم غذایی سالم است. در اینجا برخی از منابع خوب حاوی آهن معرفی می‌شوند
گوشت‌های بدون چربی گاو، مرغ، بوقلمون و ماهی
لوبیا قرمز، سویا، عدس
غلات صبحانه‌ای که با آهن غنی شده‌اند
برنج غنی شده با آهن
اسفناج و سبزیجات برگ پهن دیگری که به رنگ سبز تیره هستند
نان‌های سبوس‌داری که با آهن غنی شده‌اند

 اگر بدن دچار کمبود آهن باشد، علاوه بر حالت خستگی و بی‌حالی عوارض دیگری هم از خود نشان می‌دهد که یکی از این عوارض اختلال در حافظه و به دنبال آن یادگیری است. به عبارت ساده‌تر مغز بدون آهن توان زیادی برای حفظ کردن چیزهایی که دیده یا شنیده ندارد و ترجیح می‌دهد به خودش فشار زیادی وارد نکند. از طرف دیگر کمبود آهن تاثیری مستقیم روی نحوه عملکرد عضله های بدن دارد. افرادی که ورزش می کنند اما از کمبود آهن‌شان بی‌خبر هستند اغلب در حین ورزش دچار گرفتگی عضلات می‌شوند یا دردهای ماهیچه‌ای آنها به راحتی خوب نمی‌شود و بعد از ورزش هم مدت طولانی‌تری احساس خستگی می کنند.

**************

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از روزنامه سپید 

بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

مروری بر تاثیرات مثبت ویتامین E بر انواع بیماری ها مشاهده
مروری بر تاثیرات مثبت ویتامین E بر انواع بیماری ها